konstigt beteende

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
var ute med min dobermann valp på fyra månader. allt gick jätte bra tills hon kom till ett ställe där hon ställer sig och tokskäller,gnyr och gräver. var vid sjön och bredvid en sten som hon började gräva. jag försöker få hennes uppmärksamhet och hon kommer till mig men vänder lika fort och upprepar beteendet.försöker ta henne därifrån och jag får nästan släpa henne, hon gnyr och försöker få min uppmärksamhet samtidigt som hon drar åt de hållet igen. när hon inte får gå dit så sätter hon sig ner och gnyr.

tillslut får jag nästan dra henne därifrån och hon är inte sig lika nu heller. hon la sig på golvet och såg jätte ledsen ut. kunde ju inte ha henne skällandes där. kollade själv vad de kunde vara men hittade inget. kan ju varit något djur under stenen men varför reagerar hon så??

/ en förvirrad matte

Sv: konstigt beteende

En döing (hua mig):eek:
Nä men allvarligt, ibland när jag är ute och går i skog o mark så slår tanken mig,TÄNK om hunden hittar ett människolik, hur hade man reagerat?

ingen :confused: nu sover hon iaf...så de kanske inte var så hemskt, gillar dock inte sättet hon reagerade på. Men hon e ju inte så gammal heller.

Nä men allvarligt, ibland när jag är ute och går i skog o mark så slår tanken mig,TÄNK om hunden hittar ett människolik, hur hade man reagerat?

ja man vet ju aldrig, jag hade ju inte mage att bara dra med henne därifrån heller, kunde ju varit något.men sen var jag tvungen, kunde ju inte stå där med en skällande hund. man kunde ju tro att jag misshandlade henne så gnällde hon när vi skulle därifrån :(

Inte bara jag som tänkt den tanken alltså..

Ja, exakt vad det var kan vi ju alla bara gissa - men nått skumt hade hon nog upptäckt där med sin känsliga nos!

Beteendet påminner starkt om hur min hund bar sig åt när han vid en promenad hittade ett ormbo i en skreva mellan två stenar! Det var en hel klump med ormar som låg omslingrade i ett nystan där mellan stenarna. Så vem vet...

Jag hade samma tanke, men det var så groteskt så jag vågade inte skriva det...
Knarkgömma kanske??

Du får avleda hennes uppmärksamhet med nånting kul, så hon börjar visa intresse för dig å den roliga grejen istället. Börja gärna leka å greja lite innan ni kommer till otäcka stället, så tänker hon förhoppningsvis inte på det. Dra aldrig med dig en valp, locka med den istället. Dom blir mer signalkänsliga på det sättet. Å det är aldrig för tidigt att börja träna lydnad lite smått med småttingarna.
Vägrar hon ändå att gå med dig, är det bättre att du tar upp henne å bär henne en bit.

ja jag gick förbi där senast idag och hon reagerade inte. tittade lite åt de hållet men brydde sig inte nämnvärt. Har lite bättre kontakt med henne nu också och hon slår inte dövörat till längre.

Det var troligen så enkelt som att hunden kände lukten av en sork/grävling/räv eller nåt annat intressant som precis varit där.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 981
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 446
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 128
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka