*Gotlandsrusset*
Trådstartare
var ute med min dobermann valp på fyra månader. allt gick jätte bra tills hon kom till ett ställe där hon ställer sig och tokskäller,gnyr och gräver. var vid sjön och bredvid en sten som hon började gräva. jag försöker få hennes uppmärksamhet och hon kommer till mig men vänder lika fort och upprepar beteendet.försöker ta henne därifrån och jag får nästan släpa henne, hon gnyr och försöker få min uppmärksamhet samtidigt som hon drar åt de hållet igen. när hon inte får gå dit så sätter hon sig ner och gnyr.
tillslut får jag nästan dra henne därifrån och hon är inte sig lika nu heller. hon la sig på golvet och såg jätte ledsen ut. kunde ju inte ha henne skällandes där. kollade själv vad de kunde vara men hittade inget. kan ju varit något djur under stenen men varför reagerar hon så??
/ en förvirrad matte
tillslut får jag nästan dra henne därifrån och hon är inte sig lika nu heller. hon la sig på golvet och såg jätte ledsen ut. kunde ju inte ha henne skällandes där. kollade själv vad de kunde vara men hittade inget. kan ju varit något djur under stenen men varför reagerar hon så??
/ en förvirrad matte