Konstiga tassar

A

adore

Brukar gå en svart/vit bondkatt utan för vårat hus (lägenheter) och jag har aldrig kollat så noga på honom, fast igår gjorde jag det.

Han har så konstiga tassar, de måste vara missbildade!! Själva "stortårna" på alla tassarna sitter så fel. Tänkte att han hade extra tår men det hade han inte. Svårt att förklara men "stortårna" sitter så långt från de andra och han går inte på trampdynorna. De är nästan vikta åt sidan och det ser mer ut som aphänder/fötter.
Vad kan detta vara?? :confused:

Tycker synd om honom för det kan inte vara skönt eller bra för honom. Vet inte heller vem som kan äga honom eller om han har en ägare. Han borde ha det för han är fin i päls och hull och verkar må bra men jag skulle vilja prata med ägaren...

Sv: Konstiga tassar

Det skulle kunna vara en defekt kallad "split foot". En ärftlig defekt som ger missbildade ben i tassarna och som kan dela upp tassarna. Sök på det på google så hittar du iaf exempel på hur det kan se ut hos människor.

Kollade men hittade inget, sökte dock på PixieBob och kom då in på kattehmsidor och det ser ungefär ut som detta men inte riktigt.
Det värsta med kattten är att han INTE är kastrerad!! :eek:
Inte så smart om han för detta vidare kanske... :smirk:
Funderar på om jag kan sätta ett gammalt halsband på honom med ett meddelande i till ev ägare. Kan man vara så fräck??
Tänkte skriva att han bör kastreras oav...

adore skrev:
Funderar på om jag kan sätta ett gammalt halsband på honom med ett meddelande i till ev ägare. Kan man vara så fräck??
Tänkte skriva att han bör kastreras oav...

Ja, det låter som en bra idé.

Idén används ibland på lösdrivande katter som man misstänker kan vara hemlösa. - Om ingen ägare hör av sig inom ett par dagar VET man att de är hemlösa... - och då tar man in katten utan vidare prut. (ja, man annonserar ju förstås lite lätt).

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så konstigt – jag tänker ofta att jag skulle vilja skriva och har tusen idéer i skallen, men när jag väl får tid och möjlighet...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 806
Senast: skuggi
·
L
Övr. Katt Måste bara skriva av mig och berätta vad som hände igår, men jag börjar den här historien med att skriva att det ordnade sig jättebra...
Svar
8
· Visningar
1 736
Senast: Zizzy
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 500
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17