Konstiga kryp!

Sv: Konstiga kryp!

Att döda fästingar:

Plocka loss alla fästingar du hittar på katten.
Lägg dem i en bit hushållspapper och knövla ihop till en boll
Stå vid toaletten med öppet lock
Tänd eld på pappret så att de :devil::arna "poppar"
släpp det prinnande pappret i toan
spola
skratta ditt demoniska vansinnesskratt
klart

Vilket sammanträffande!
Det har blivit färre och färre kryp på katten allt eftersom nu. Och vi har inte använt fästingmedel heller än, utan bara loppmedlet. Hon ligger i min säng nu igen, får se hur det ser ut sen när hon gått ner.

Veterinären sa ju att det verkar vara fästingar, så jag antar att det är det. Men de såg ju lite olika ut. Dels var det de som jag la in bilder på, sen var det de bruna, genomskinliga som rörde sig nåt vansinnigt fort (det var bl a en sån vet. kollade på) och dessutom har jag hittat små, svarta som ser ut som fullmatade fästingar.
Vet inte vad jag ska tro. Har inte fått iväg mailet till Naturhistoriska än:p.
Vet nog inte riktigt vilka bladlöss du menar tyvärr...

Men som sagt våran katt verkar inte ha några fler nu, hoppas ni får väck dem från eran kisse också:laugh:.

Houdinie: :rofl::rofl::rofl:

Stackars kisse, intressant om du får reda på vad det var...

Men hur kan du ha henne i sängen när hon har en massa fästingkryp i pälsen? Får rysningar bara jag täbnker på det:crazy:

Hehe, :devil: Jag är expert på att döda fästingar. De andra i familjen tycker inte om att plocka fästingar, så de blir mest jag som gör det. Inte att jag njuter av det men de måste ju bort.
Brukar lägga dom på ett papper (om de kryper iväg så viker jag pappret dubbelt med fästingen emellan och mosar) och sen spolar ner i toan.

Han har varit ute efter det att jag hittade dom, men jag har inte sett några mer. Så förhoppningsvis hade han bara gått genom något snår och dragit med sig skiten.

Verkar som din katt hade lite gott och blandat. Både fästningar och såna som du tog kort på. Skönt att de försvinner iaf.

Stackars kisse, intressant om du får reda på vad det var...

Men hur kan du ha henne i sängen när hon har en massa fästingkryp i pälsen? Får rysningar bara jag täbnker på det:crazy:

Tänkte väl att nån skulle fråga det:D. Nä, första gångerna jag hittade dem i sängen slängde jag ut alla lakan och täcken och allting. Kunde inte med att slänga ner katten:p! Hon är ju gammal och är inte inne så jättemycket och dessutom gillar hon inte de andra två katterna nåt vidare, så jag vill inte att hon ska känna sig bortglömd.
Sen tröttnade jag på att byta varje kväll så jag dammsög sängen istället. Och nu har de försvunnit som tur är!

Fick svar från Naturhistoriska idag! Jag mailade bilderna som jag visat här till dem och beskrev alla krypen.
Detta svaret fick jag:

Av bilderna att döma handlar det om ett kvalster, men knappast en vanlig fästing.
Kan du samla in några kryp i en burk och lämna in på museet (öppet alla dagar utom måndag kl 11-17), så kommer någon småkrypskunnig person att kolla dem och ringa dig.
Glöm inte att lägga med en lapp med namn, adress, tel samt uppgift om att krypen tagits på katt!

Nästan synd att hon inte har några längre, vill ju veta vad det är:p! fast skönt för katten iofs!
Men då hade jag nog rätt när jag tyckte att de inte liknade fästingar nåt vidare.

Har äntligen fått svar från Naturhistoriska och ja, det var fästingar. Då var det mysteriet uppklarat!

Liknande trådar

Hästvård Kom hem från jobbet iförrgår och hittar liza i hagen stående alldels håglös. Vill inte röra på sig men stapplar fram om man ber henne...
Svar
18
· Visningar
1 860
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama