Konstiga has-spetsar?

N

Nidhögg

Har sett två halvsystrar som hade rätt skumma haser.
Fyllda, runda på något skumt sätt...
Fundera så vad det beror på.
Vad har ni för teorier?
och hur kan det påverka ridningen och hållbarheten i framtiden?

Tror inte att det är det som brukar kunna uppkomma om dom ligger på hårt underlag, givetvis kommer jag inte på vad det heter heller nu :o

/Vims maja som nu har natt yrat en massa smörja :angel:

Det låter ju som en piphas, och är en vävnadsskada i hasen. Denna skada kan läka ut beroende på hur vävnaden är skadad, men den kan likväl kvarstå och skapar då det vi ser som piphas.

Är det pip-has du menar?
Japp det pihas som jag inte kom på namnet på, men jag vet inte, tyckte inte riktigt att det såg ut som sånna :)

Fast å andra sidan har jag inte beskådat så många pi-haser när jag tänker efter.

Vet inte om dom var mjuka eller hårda :o
Reagerade på dom när jag såg det, men brydde mig inte direkt då. Sen har jag funderat mer och mer på vad det kunde vara, tyvärr är dom lite för långt borta för att känna efter.

Det kan nog kanske vara piphas ändå... jag kanske bara inbillade mig att det var något annat. Kan det vara så att vissa indivder är känsligare för att få sådant?
Tänkte då det bara var dessa två halvsystrar på gården som hade dessa has spetsar. Resten såg fullkomligt normala ut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 998
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 554
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar