Konstiga "bulor" på mulen. Någon som vet?

Dahlia

Trådstartare
Hej

Min lilla flicka har fått några små konstiga "bulor" på mulen.Men dom är jättesmå, först trodde jag att det var fästing (dom är i den sizen) men sen blev det mer och mer. Dom sitter i en klunga.

Kanske är vanligt men jag har aldrig sett det förut. Någon som har någon idé? Tacksam för alla svar...

Ska försöka ta en bild på det imorgon men det sitter lite dumt till på lillflickan som inte tycker om att stå stilla så länge.:bump:

Sv: Konstiga "bulor" på mulen. Någon som vet?

Är det en unghäst? Då skulle jag tro det är vårtvirus, ofarligt o försvinner av sig själv men det tar tid.

Jag smörjde på nåt på mulen på mina "ungdomar" och vårtorna försvann på bara några dagar men vad sjutton var det?

Aloe gel kanske?

Det är en unghäst, hon är ca 1,5 år gammal. Ni kan inte komma ihåg vad ni använt på dessa vårtor?

Låt dem vara bara, och håll rent om de blöder. De ger sig med tiden, viruset läker ut. Det är papillom, unghästvårtor. Ofarligt, men ser inte så trevligt ut.

Att hålla på att joxa med dem kan göra dem värre.

Låt dem vara bara, och håll rent om de blöder. De ger sig med tiden, viruset läker ut. Det är papillom, unghästvårtor. Ofarligt, men ser inte så trevligt ut.

Att hålla på att joxa med dem kan göra dem värre.

Tack...Skönt att kunna gå in här och få lite svar.

Dom kan behandles med äblecidervinäger, ge hästen 1 dl om dagen i foder, så går der ungefär 3-4 veckor så är dom borta.

Äppelcidervinäger hjälper knappast mot virus. Däremot spontanläker de som sagt..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 730
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 438
Senast: pews1972
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 075
Senast: sandrafors
·
Övr. Hund Har två små underbara chihuahua han valpar på 7,5 månader och dom är väldigt olika i sitt temperament :bump:. Den ena som även är den...
Svar
4
· Visningar
1 284
Senast: zimba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka