konstig kroppsform??

sommarminne

Trådstartare
jag ska debuttera i dressyr nu i januari och tänkte skaffa mig ett par vita ridbyxor eftersom jag inte äger några. tänkte jag skulle passa på nu när det är lite rea och åkte in till staden för att prova men till min stora besvikelse så hittade jag inte några som passade:cry:
dom satt helt fel på mig kändes de som! antingen va dom för smala i midjan eller pösiga vid ljumskarna eller vad man ska kalla de området eller jättegenomskinliga. mitt kropp såg inte alls ut att höra hemma i ett par ridbrallor över huvud taget:o
jag har enbart kyra ridbyxor hemma och dom trivs jag super i men jag hittar inga vita:cry: vad ska man testa om kyras passar? någon som vet något märke som har liknande modeller som kan köpas över nätet? det gör ju inget om dom är lite billigare men heldre att dom passar än är billiga!

Sv: konstig kroppsform??

Tja, de håller ju hur länge som helst, till skillnad från Kyras :)

Annars borde ju Germeni eller vad det heter (f.d. Kyra) ha samma passform på sina ridbyxor?

min erfarenhet är att vill man ha ridbyxor som sitter riktigt bra får man betala för det.

typiskt:P då är de bara att bita ihop och handla dom där pikeur brallorna då. tur att man kan skylla på att inga andra passar:angel:

haha precis! jag har typ 2 meter långa spinkiga ben. pikeur är det enda som funkar om de inte ska sluta vid knäna(säger man så?!) eller lagomt långa med så stora att jag får ner 2 ben i ett ben^^

nu har jag beställt ett par gersemi saga på nätet till ett helt ok pris så jag känner mig nöjd. hoppas bara dom passar nu!!
hamnade precis under tusenlappen så jag blev ju inte helt ruinerad heller:D

Kyra passar mig perfekt. Alla mina tävlingsbyxor är Kyra.

jag hade helst velat ha ett par kyra k men jag hittar inga vita så jag fick lägga ner de. jag hoppas på att dom andra blir bra nu. dom ska vara skickade så dom borde komma när som helst nu:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 557
Senast: Queen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 367
Senast: alazzi
·
Utrustning Jag måste köpa ett par nya tyglar då mina gamla går på sista versen. Kravet är att de ska vara smala, helst av gummi och inga stroppar...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka