Jag har upplevt min häst som något stel sista tiden.
I går när vi töltade, avslappnat och i bra form, så kändes det plötsligt som att hans v.bakben "släppte" på nåt sätt, han saktade självklart
av ( Eller var det jag som saktade ner ? ) och jag tyckte han haltade i några steg innan jag självklart satt av.
Jag gick med honom en bit
Först var han lite knepig i benet/korset? i några steg
Men bara efter några steg, så gick han rent igen.
Jag fortsatte leda honom och var i valet och kvalet om jag skulle ringa efter transport.
Men han verkade pigg och glad så jag satte upp igen, mest för att känna om han skulle börja gå orent igen.
Men han kändes fräsch och både en liten tölt och en längre trav kändes bättre än på länge
Kan det ha varit nån muskelknuta som plötsligt släppte eller
nåt liknande ?
Kom gärna med funderingar
Hej från hambo
I går när vi töltade, avslappnat och i bra form, så kändes det plötsligt som att hans v.bakben "släppte" på nåt sätt, han saktade självklart
av ( Eller var det jag som saktade ner ? ) och jag tyckte han haltade i några steg innan jag självklart satt av.
Jag gick med honom en bit
Först var han lite knepig i benet/korset? i några steg
Men bara efter några steg, så gick han rent igen.
Jag fortsatte leda honom och var i valet och kvalet om jag skulle ringa efter transport.
Men han verkade pigg och glad så jag satte upp igen, mest för att känna om han skulle börja gå orent igen.
Men han kändes fräsch och både en liten tölt och en längre trav kändes bättre än på länge
Kan det ha varit nån muskelknuta som plötsligt släppte eller
nåt liknande ?
Kom gärna med funderingar
Hej från hambo