Konstig färgförändring på föl!

Sv: Konstig färgförändring på föl!

Det ser jo ut som om Marine Svarten bærer på noko.
Sjekka raskt igjennom avkomslista på travsport.se
Såg berre på dei som eg veit har morfar med spl-anlegg.
Og då fann eg i alle fall to med bukflekk: Trolly Tösa ue. Troll Jahn og Normdina ue. Sæterbest.

Men kor kan anlegget komme frå hos Marine Svarten? Det er eg ikkje heilt sikker på. Har du nokon meining om det, evis?

Her er forresten bilete av ei hoppe som nokså sikkert har spl-gen (heterozygot):

http://askoyhest.org/hester.htm

Gå ned på sida til du finner "Granli Kari". Ho er av ein familie som har gitt ein del spl-avkom. Mormor til Granli Kari er Tofte Erla, og frå ho er spl-genet spreidd litt. Mor til Granli Kari (Tofte Kari) har ein son (Toftar) som står registrert som svart og kvit.
Til samme familie høyrer også Frk. Alina, mor til svart/kvite Gneist.
I fylgje tidlegare eigar av Gneist (som eg snakket med i telefonen ein gong, då Gneist sto til salgs for nokre år sida) var det også fleire flekkete hestar i denne familien.
På den sida eg la lenke til over, der det er bilde av Granli Kari, står det også liste over avkommet til Granli Kari. Eit avkom er Loke Vinn. Trykk på namnet hans, så kjem det opp bilde av han. Også ein tydeleg truleg spl-bærar, synes no eg. Har eit bilete av han i ei bok og, der ein ser heile hesten. Kvitt på alle bein, og brei bles rundt heile nasa/mulen.

Marine Svartens stam har jag gett upp med särskilt eftersom det inte går se tecknen på norska hästarna :(.
Fast jag ÄR fundersam runt Jerker och det blodet (finns på båda sidor i Marine Svarten).... Nökle tidigare i tråden har också Jerker...

Intressant att se att Loke Vinn var efter Rigel Jo.
Vi har en efter Rigel Jo här på Buke som är bläsig, har två blå ögon, vitt under magen och vitt på benen (Stöcksjö Piraten) - Opus heter användaren som äger honom!

Det finns bilder på Stöcksjö Piraten i några andra trådar här på Buke - man måste bläddra på alla sidorna, opus är användaren;
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=4442408#post4442408
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=4684793#post4684793
(finns fler trådar ifall man söker)

Senast ändrad:

Fast Stöcksjö Piratens mamma Pokervira är också "tydligt" splashig, med "bottomheavy" lykta, två blå ögon, fyra vita kotor (har sett detta med fyra vita kotor på många "splashiga" nu...?).
Hon är efter en norsk hingst som heter Virmar och undan ett sto som heter Grappa som bara har ett stjärnämne.

Hei og hm.
Eg sjekka litt om Jerker. Og fann faktisk noko veldig interessant! :)
Jerker har/hadde ein son som heiter Hoplandsprinsen. Og han er registrert som "HVIT".
Så såg eg etter noko om mor til Hoplandsprinsen i stambok for døl/kaldblods. Ho heiter "Skjeva", og er ein ekte splashed white!
Beskrivelse i stamboka: "Rød med avlang stjerne. Kvit boter. Bakbeina kvite opp til hasene. Frambeina kvite opp til albueleddet."

Med dette kan det jo absolutt verke som om Jerker har spl-gen, og at Hoplandsprinsen er ein homozygot spl. white med mykje kvitt på!
Det er det einaste eg kan tenke meg.
Beskrivelsen "kvit" kan av og til brukes feil om gule (isabell) hestar, eller BEC-hestar. Men Jerker har ikkje borka eller gule avkom, så han ser ikkje ut til å ha hatt cremello-gen. Og denne "Skjeva" var jo rød og kvit.

"Skjevete" er forresten det gamle norske ordet som vart brukt om slike flekkete hestar.

Jerker er det vanskeleg å finne ut noko om i stamboka. Han står i band 40 av dølestamboka (frå 1966). Men det står verken farge eller avteikn. Ikkje er det bilete av han heller....

Hei!
Virmar er ein eg har merka meg før, då han går att på stamtavlane til ein god del spl-white eg har funne.
No leita eg han opp i stamboka (Band 47, 1973)
Og eg vil seie at han er ein typisk spl-heterozygot.
Beskrivelse: "Mørk brun, stjernebles, sokker alle bein. Ringøyd."
Det er bilete av han og. Han har den typiske blesen; stor stjerne, litt smalare nedover, og så går blesen ned på mulen. Han ser ut til å ha kvite koder på alle bein, litt mindre på høgre bakfot enn på dei andre.

Det er forresten bilete av fleire interessante i samme bok.
"Liff" er ein son av Saliff, og han har kvitt på alle fire bein og gjennomløpande stjernebles.

Og så er det Sentan. "Brun. Kvit bles som går ned i h. nesebor og kvit flekk på underleppa, kvit hov og hovrand h.b.b., kvit kode v.f.b. og v.b.b. Kvite hår i hovskjegget på h.b.b.
Det er ikkje bilete av Sentan.

Ah, coolt! :)

Jo, nåt lurt med Jerker är det allt..

Men funderade vidare på Marine Svarten. Du länkade tidigare till en Dally Munter som var efter Dally Junior. Dally Junior är efter Dally Sjurson som är morfar till Marine Svarten. Jag har sett både Dally Junior och Dally Sjurson hos fler med "mycket vitt". Jag vet ej tecken etc på någon av dem själva dock - men det är ju i alla fall en liten koppling?

Ah, ser nu - kollar på Marine Svartens helsyskon, de är 4 stycken helsyskon som är efter Alm Svarten och undan Krumelure.
Marine Svarten själv har en stjärn med strimbläs och två vita kotor (inte så mycket vitt - men det finns ju som vi kommit fram till, desto mer vitt bland avkommorna)
Sinclar Stjerna - "Stor stjärn, snopp, köttfärgad fläck på underläppen, vita hår i kronranden vänsterfram, vit halvstrumpa vänsterbak, vit kota höger bak"
Haugestad Lappen -
"Huvud: stjärnbläs, snopp, köttfärgad underläpp
Höger fram: vit helstrumpa
Höger bak: oregelbunden vit havstrumpa
Vänster fram: vit stövel
Vänster bak: vit stövel"
(stövel = vitt över has respekte framknä vad jag vet)

Samt ett helsyskon till som heter Krumeline som jag inte vet vad hon har för tecken.

Senast ändrad:

Åh vad roligt med info! :)

Saliff är ju pappa till Pål Best också!

Sentan var bekant i mina ögon - han är far till Fuxtindra som tillsammans med Thuli Elden lämnat Silverblick och Thuli Fuxen som båda ser ut att vara "splash". (Silverblick har blå ögon och bläs osv)

Kikar på Sentans svenska avkommor och det verkar vara mycket vitt och glosögon, även i nästa & nästnästa led hos stoavkommorna - se till exempel Ankungen, Hisana, Gull Senta.
Se Gull Sentas stoavkomma Reit Gulla e Reitlappen avkommor;
Isrejs e Troll Jahn;
"Huvud: lykta, utvikt bläs, köttfärgad nos och underläpp, glosögd
Höger fram: oregelbunden vit helstrumpa
Höger bak: oregelbunden vit helstrumpa
Vänster fram: vit fläck på överarmen och vit stövel
Vänster bak: oregelbunden vit helstrumpa"
Rimfrost e Atom Vinter
"Huvud: lykta med svartfläck på nosen, köttfärgad nos och överläpp, glosögd
Höger bak: vit kota
Vänster fram: oregelbunden vit halvstrumpa
Vänster bak: vit halvstrumpa med svarta hår i hovskägget
Övrigt: vit fläck på manken, ål, melerat tagel"
Ås Gulla e Åsrapp
"Huvud: lykta, köttfärgad över och underläpp
Höger fram: vit halvstrumpa
Höger bak: vit helstrumpa
Vänster bak: vit helstrumpa
Övrigt: glosögd, vit fläck mellan frambenen"
Det komiska i sammanhanget är väl dock att den avkomman hon fått med Marine Svarten hade minst vitt av dem (men ändå en sådan typisk bläs som du nämner) ;);
Nattfrost
"Huvud: stjärn, strimma med snopp
Höger bak: vit innerkrona och vit yttre kronrand samt vita ballar"

Jag måste ha sett någon av dessa då namnen ringer väldigt bekant....

Senast ändrad:

Ägaren finns på buke som "lila" så du kan ju skicka ett PM och höra med henne :)

Ägaren till russen eller menar du Thulissa?

Jag ska maila paintföreningen och fråga dem varifrån deras upplysningar om splashed white kommer ifrån...hoppas att få en möjlighet att ställa frågor till dem som undersökt det här med splashed white lite närmare.

Just pga av att de säger att det är en dominant gen(i detta fall säger de ju att det inte är en recessiv gen alls utan påpekar att det är tvärtom-annars förekommer ju som jag sa innan att de har en förkärlek att kalla allt som har något tecken synligt för ögat för just dominat)-så vill jag veta HUR de fått denna info...jag tycker också att det verkar agera som recessiv gen...det stämmer även med om man tänker att homozygot+homozygot= viss defekthet=vilket förekommer ju hos overon (bara att det är inte riktigt lika allvarligt i detta fall).

Hoppas man får svar....

Når det gjelder Dally Junior, så trur eg nesten helst at han har spl-gen frå mora si.
Eg kikket på travsport.se, på avkom etter Dally Sjurson. Såg berre på dei 30 fyrste, men det var ikkje spesielt mange med mykje avteikn. Utanom Dally Junior var det vel Tyr, Lill Fuxa og Merixa som hadde mest. Men dei kan ha teikningane frå morssida alle.
For eksempel Tyr, har Lorett til morfar. Lorett: "Mørk brun, stjerne, uregelmessig bles, kjøtfarga snipp, sokk h.f.b." (frå stambok band 44, 1970).

Mor til Dally Junior er Jahluna (som eg også synest at går att på enkelte spl-stamtavler..)
Beskrivelse av Jahluna: "Huskbrun. Stjernebles som går inn i høgre nasebor. Sokk til kneet bak på. f.b. Kvit kode v.f.b. Sokk begge b.b."
(frå stambok 44, 1970)

Sjølv begynner eg faktisk å lure litt på Jahn Sjur. Han har ein del avkom med mykje kvitt på...

I alle dei bøkene eg har om fargar, står det at ovaro-genet (”frame-ovaro”) er dominant.
Det betyr at det holder at ein hest får det frå EIN av foreldra, for at han skal bli ovaro.
o=normalfarga
O=ovarogen
oo = hest med ”vanleg” farge
Oo = hest med ovaromønster
OO = føl med ovarogen frå begge foreldre. Dette følet døyr like etter fødselen (”lethal white syndrom).
Korleis heterozygoten (Oo) ser ut, vil variere, frå ein ”extensive frame ovaro” med mykje kvitt, til ein ”minimal” eller ”incomplete” ovaro, med lite kvitt på.

Tobiano er også eit dominant gen.
To to= hest med tobiano-mønster
to to = hest med ”vanleg” farge
To To = homozygot tobiano. Denne gir 100 % tobiano-avkom. Ofte har den farga små flekkar (prikker) inne i det kvite (ink spots).

Splashed white er eit recessivt gen. Og det betyr at for at hesten skal bli skikkeleg flekket (bukflekk eller større flekkar) så MÅ han ha genet ”spl” frå BEGGE foreldre.
Dette er lett å sjå i praksis, når ein ser på stammene til kaldblodsen.
Spl = ikkje splashed-white-gen. Normal farge.
spl spl = splashed white-hest (bukskäck).
Spl spl = heterozygoten. Kan gi både normalfarga, splashed white og heterozygote splashed.
Ofte har heterozygoten ulike teikn som glasauge, brei gjennomløpande bles, snipp, kjøtfarga mule, kvite koder eller høgare avteikn på beina. Men det finnes også heterozygoter nesten utan avteikn.

To ”ekte” splashed (som for eksempel russene Piaff og Allgunnens Yes) gir naturlegvis 100 % ekte splashed white.
Ein splashed som får føl med ein normalfarga vil gi 100 % heterozygoter. Desse kan vere ulike, som sagt. Eit døme kan ein sjå på sida til Carola Guldhag, der Yes har fått følet Ariel med ei normalfarga hoppe. Ariel er nesten einsfarga.

Det at ein nokså ofte kan sjå på ein heterozygot at han bærer spl-gen, betyr at Spl (ikkje-splashed) er ufullstendig dominant over spl.
Eit liknande døme har ein med cremello-genet, som og er recessivt. Fyrst med dobbel dose av genet vert hesten cremello / perlino / smoky cream.
I enkel dose vert hesten borket, gul (isabell) eller gulsvart. Eller ulsblakk eller gulblakk (fjordhest osv).
Men ein hest kan vere svart eller gråblakk og likevel ha cremello-gen utan at det synes.
(Følet som eg har på profilbiletet/avataren min er forresten ein perlino fjordhest).

Ein ting som kunne vore interessant å sjå litt på etterkvart, er om dobbelt-agoutier, altså hestar med AA, lettare skjuler spl-gen enn aa eller Aa-hestar.
Eg veit at det er slik med normale kvite avteikn i alle fall. Sponenberg nemner det i boka si, men før eg las det, hadde eg kommet til samme konklusjon sjølv. Har sett mykje på kvite avteikn i fjordhesten, og det viser seg at brunblakke hingstar som kan gi rødblakke føl (Altså Aa) oftare gir føl med kvite avteikn enn brunblakke hingstar som ikkje gir rødblakke føl (AA). Føla med kvite avteikn er då altså sikkert for ein stor del Aa.
Kanskje noko ein bør sjekke litt i kaldblodsen og…?

Det mesta du räknar upp är sånt som jag redan vet.

Men så som de skriver då angående splashed white i Amerikanska paintföreningen skulle då alltså vara fel?

Deras information kommer ju ändå från UC Davis...därav min tveksamhet.

Jag har precis mailat UC Davis och hoppas att de mailar/ringer mej så snart de kan.

Det är denna frasen jag hakar upp mej på;

The splashed white pattern was originally studied in Finnish Horses, and was reputed to be a true recessive pattern. If this were the case, the pattern would be unlikely to occur unless two splashed white horses mated, which is not the case.

The main problem in the past appears to have been that minimally marked horses were classed as nonspotted, which resulted in erroneous conclusions.

Jag tycker också genen verkar agera som en recessiv gen av det lilla man läst...fast å andra sidan så säger då UC Davis tvärtom...

Det finns såå mkt frågetecken och jag är sån att jag tar inget för givet utan ren fakta.

crazy skrev:
Precis...har man bara tillgång till seminstation-så går det ju att välja och vräka!

Precis, men förutsättningen att ägaren vet att det bara är att välja och vraka är ju att hon känner till det som jag tolkar är en teori i denna tråd:

* Att sabino inte förekommer hos kallblodstravare.

Är detta en slutsats? För i så fall leder detta till:

* Att många "sabinolika" kallblodstravare egentligen är heterozygota splash whites.

Detta ökar ju utbudet något enormt.

Jag får väl erkänna att jag JAG delvis är skuld till slutsatsen att Norge är det säkraste kortet för att hitta en splashhingst. Eftersom jag tränar för Thulissas ägare och råkar ha lite koll på färgerna så frågade hon mig vad man skulle ha för hingst för att ha störst chans att få en skäck. Min tolkning var att eftersom sabino och heterozygota splashar ibland kan vara så lika varandra att det krävs stor färgkunskap för att hålla dem isär så fanns det två vägar:

1. Hitta en homzygot splashhingst = 100 % splash.
2. Gå igenom avkommor och stamtavlor till hingstar som "ser ut" att kunna vara heterozygota splashar.

Ägaren letade då på Internet och hittade olika splashar (en del av dem som IngerG visat) på norska salusidor. Inga i Sverige...

Som sagt - finns inte sabino är det hela betydligt enklare. Och jag tror som sagt att ägaren är glad över förslag på hingstar, men hon surfar inte här så skicka dem till henne!

Men om inte sabino finns så ska man kanske titta närmare på ett annat sto i samma flock, nämligen Safir som finns på bild här
saffy1.jpg

och i helfigur:

grupp1.jpg

Vad säger ni om henne då? Tyvärr vet jag inte hennes stam och "riktiga" namn.

Indy

Ops!
Var litt for rask med å poste det forrige innlegget der.
Var sjølvsagt E-genet eg meinte, ikkje A-genet!
Dei fjordhestane som er dobbelt EE har meir sjeldent avteikn enn dei med Ee.

Ahh man kanske skulle fråga hur det har gått på dräktigheten!

Ja när jag menade "välja och vräka" bland hingstarna...då menade jag att hon skulle utgå från en bra hingst.Om nu färgen ÄR dominant som UC Davis påstår...så spelar det i såfall ingen roll om hingsten har genen eller ej.Då ska det ändå vara 50% chans till en avkomma med färgen.Allt beror ju på VEM som har rätt - UC Davis omkullkastar ju allt annat som står i böckerna då. Jag inväntar svar ifrån dem med spänning!Men ÄR det en recessiv gen-då blir det omkullkastat åt andra hållet och behovet blir ju då att finna en hingst som bär genen.

Hei!
Hoppa på biletet (Saffy) er nok den som er registrert som "Stevens Sapphire". Den har i alle fall samme eigar som Thulissa.
Avstamning: e. Braute u. Påletta ue. Pål Best.
Saffy er nokså sikkert ein heterozygot splashed, og genet kjem frå Pål Best gjennom Påletta.

Hm, tja… :idea:
Sjekka dette i eit par hestar som ikkje er så veldig tydeleg spl-heterozygote.
Norske Vinnikvikken er nesten heilt einsfarga, men har gitt i alle fall 2 bukskäcker.
Han har ingen røde avkom. Har fått avkom med minst 3 røde hopper. Og elles avkom med diverse hopper som har gitt røde føl med andre hingstar.
Kan vel tyde på at Vinnikvikken er EE.

Ein annen eg sjekka var Lome Elden. Han har minst 4 spl-avkom. Og er heller ikkje særleg tydeleg spl-heterozygot sjølv. Han har 3 røde avkom (av veldig mange). Den eine er beskrevet som ”sotrød”, og kan då faktisk eigentleg vere brun eller svart (eller noko slags sølv-variant).
Dei to andre røde er fødd no i år, altså føl. Og mange brune føl kan jo sjå røde ut som små, så kanskje er dei ikkje røde dei heller? Men dette er uråd å vite. Kanskje Lome Elden også er EE.

Så var det Pål Lunar. Med spl-heterozygot mor og far (Jahluna og Pål Best) var sjansen 25% for at han sjølv skulle bli skäck. 50% for at han skulle bli heterozygot, og 25 % for at han ikkje skulle ha spl-genet.
Det ser ut for at Pål Lunar er heterozygot. Han er ikkje skäck sjølv. Men han har gitt skäck-avkom. Pål Lunar har ikkje så tydelege teikn som faren på at han bærer spl-genet.
Men Pål Lunar er også truleg EE. Han har ingen røde avkom.

Pål Lunar har forresten to avkom som står oppført som ”HVIT”. Desse er nok også splashed-homozygote. Den eine er Lunvar. Her er mor Sentanka etter Sentan. (Lett å spore genet tilbake dit!).
Den andre er Mælum Pål. Mor her er Mælumsnerta. Mormor er Mælum Jenta, med denne beskrivelsen frå stamboka: ”Rødbrun, gjennomgående kubles, kvite sokker på alle bein, kvit flekk på venstre kjevevinkel. Svart man, rød hale” (Litt spesiell den, då!)
Mor til Mælum Jenta er Sølvhjelma. Beskrivelse frå stamboka: ”Rød, lys man og hale. Breitt, gjennomløpande bles inn i begge nesebor, kvit hake, kjøtfarga over- og underleppe. Kvit sokk h.f.b., kvit fot v.f.b. og begge bakbein. Kvite hover alle bein.”
Mor til Sølvhjelma er Holminsokka. Og DET er nok ein ekte bukskäck! Beskrivelse: ”Rød, lysere man og hale. Gjennomløpande breitt bles som strekker seg ut til høgre. Kvit fot alle bein. Kvit buk.”
Far til Holminsokka er Holmin. Beskrivelse: ”Lys brun, sokker på alle bein. Kvit ytre halvdel av h.b.b. Kubles som strekker seg ned på underleppa. Lysere venstre øye.”
Mor til Holminsokka er Svarta, som det diverre ikkje står noko om.

Pål Best, som jo tydeleg viser at han bærer spl-genet, har gitt røde avkom, og er Ee.

Sæterbest er det jo nokon som meiner at bærer spl. Har ikkje fått tid til å sjekke det sjølv enno, men eg skal ta det når eg får tid.
I den norske stamboka er Sæterbest beskrevet som ”brun” og det er det….
Heller ikkje han har eit einaste rødt avkom på lista på travsport.no

Begynner verkeleg å lure på om det er noko med det der E-genet, ja. Ser nokså sansynleg ut at det i dobbel dose (EE) kan ”dominere” noko over spl-genet på eit vis. I alle fall på spl-heterozygoter. (På homozygotane veit eg ikkje, har ikkje sett på dei enno).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka