Jo det är något jag försöker med. Vet jag vaknade av solen som tittar fram bakom rullgardinen, så har lånat med mina mörkläggningsgardiner.
Hos killen har det varit svårt när det vart riktigt varmt. Jag har velat stänga till sovrummet och vädra ur när det vart runt 30 grader inne under dan och när kvällsluften kommer, men får inte göra det för killen då han är kanske gräsallergiker/pollen.
Förra året hade han en fungerande AC så de va icke problem, men den har pajjat och det finns inte pengar att byta den än.
Jag sover sen länge med bara påslakanet, haft filt ovanpå om det blivit för kallt.
Än så länge har det gått bra att sova hemma hos killen, inte vart för varmt än.
Nu när värmeböljan verkar komma är vi hos svärfar, han har AC som fungerar så inte för varmt här, dock svårt att få mörkt. Funkar rätt bra när man ska sova å solen går ner men när den går upp blir hela rummet ljust.
Sen tror jag största problemet här är att sängen är sjukt obekväm, den är som en ”tvålkopp” och man glider ner till mitten.
Vi testade igår att lägga ett täcke vikt på mitten i den värsta dalen, blev lite bättre men fortfarande kvar.
Vet vi skulle prova med fler täcken. Vet inte om det kommer hjälpa, sängen är även liten att ligga två i, troligen bara 120, vi har en 140 madrass ovanpå och den hänger ut på båda sidorna. Så i och med tvålkoppen ligger man antingen på varandra eller ute å balanserar på kanten.
För mig är den sängen för mjuk, får så sjukt ont i ryggen har jag märkt, men inget att göra något åt då sängen inte ska bytas förrän svärfar flyttar.
När jag sovit hemma hos mig själv när jag jobbat har jag som bäst somnat på 10 min, i och för sig varit riktigt trött också, men även där kan det ta tid ibland. Har inte sett någon direkt röd tråd än när det blir så segt å sent.