Konsertbiljetter pris?

MissFideli

Trådstartare
Jag ska ge mig på det kanske omöjliga, få tag på biljetter till Swedish House Mafias konsert i maj.
Men sist jag var på konsert var Bryan Adams på Stadion för typ 20 år sen. Vad får jag räkna med för pris? Hittar inga priser än, utöver att det skiljer beroende på plats. Men vad är troligt "ingångspris"?

Runt 1000-lappen för vanliga platser. Sen kan det finnas specialplatser, olika artister kan ha olika upplägg för det och de kan vara dyrare.

Jag snurrar ju på en del U2 just nu och de ligger som ex på ståplats 900kr och sittplats 500-2000kr och sen specialbiljetter (de har typ egen bar, egen entré, bra platser men inte bästa) de ligger på 25-3000kr. En del där går dock till välgörenhet.

Oj, intressant ändå att det kan skilja så mkt, kanske beror på att de anses vara så pass stora ändå. Men antar att det är på nån stor arena (Friends?), kan sånt påverka priset, nån som har koll?
Har nog betalat runt 350-400 för konserter på både Debaser och Berns. Tror dyraste var närmare 500 på Annexet. Och då har det ändå varit relativt kända band, och slutsålt. Som sagt, intressant att det kan skilja så mkt. Men är folk villiga att betala så pressas priserna kanske upp också 😊

Oj, intressant ändå att det kan skilja så mkt, kanske beror på att de anses vara så pass stora ändå. Men antar att det är på nån stor arena (Friends?), kan sånt påverka priset, nån som har koll?
Har nog betalat runt 350-400 för konserter på både Debaser och Berns. Tror dyraste var närmare 500 på Annexet. Och då har det ändå varit relativt kända band, och slutsålt. Som sagt, intressant att det kan skilja så mkt. Men är folk villiga att betala så pressas priserna kanske upp också 😊

Konserten är på Tele2, men den är väl inte direkt liten den heller.

Mina föräldrar betalade 1300 för Stones för några år sen.

@Kirre Tack för input. Var lite så jag funderade, att storleken på lokalen kunde påverka på något sätt 🙂
Är ju kanske inte bara lokalen i sig jag syftade på utan de artisterna som är så stora att de spelar på större arenor oftast också har större produktioner. Det kostar mer att förflytta sig, mer personal osv osv.

Återigen, ta U2 som exempel då de råkar vara de jag är mest insatt i. 2009-2011 drog de runt ett scenbygge som dels utvecklats från basics både tekniskt (ljus/ljud) och konstruktionsmässigt sett. Den tog 5-6 dgr att bygga och 2dgr att plocka ner. Förstå logistiken och kostnaderna i att flytta runt och bygga upp och ned ett par sådana scener på olika ställen samtidigt för att få speldatumen att flyta.
FB_IMG_1540325460034.webp

(Till denna konsert kunde man få biljetter för 300-350kr och 2015 i globen kostade de billigaste 295kr)

Men vet att även Beyonce, Robbie Williams, Coldplay med fler stora har liknande projekt. Så även om ett band är relativt känt och säljer ut mindre arenor så är det skillnad i vad de har för omkostnader för att turnéra. (Sen finns det de som bara ställer upp tre väggar och ett tak och säljer slut för hutlösa biljettpriser även på de stora arenorna. De tjänar ju mer rena pengar bara.)

Senast ändrad:

Jag har betalat runt 700-900kr för konsertbiljett, 700 på KCCC i Karlstad (liten inomhusarena), 900 på Ullevi (Ed Sheeran).
Fast det gick ju bra för det var egentligen mina föräldrar dom betalade.
Runt 900kr skulle det kostat att se Kris Kristofferson på Dalhalla i somras (ångrar att jag då bestämde mig för att strunta i det).

Det beror rätt mycket på var du vill stå/sitta. Billigast brukar vanliga ståplatser vara. Sen brukar sittplatser vara lite dyrare (beroende på var de är olika mycket dyrare), dyrast är golden circle och VIP.

Sen är olika artister olika glada för att krydda priserna. Men runt 500-2000 kr låter rimligt beroende på vilken typ av biljett man vill ha.

750 + serviceavgift blev det. Tyvärr ståplats... hoppas nån vän till mig ska gå och vill byta, sitter gärna. Fattade inte riktigt och hade tight med tid.

Liknande trådar

R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 090
Senast: Kirre
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 236
Senast: cambodia
·
Foder & Strö Detta är min första gång här, så om jag lägger dessa frågor under fel rubrik ber jag om ursäkt. Om någon kan flytta den till rätt plats...
Svar
3
· Visningar
1 506
Senast: lewellyn
·
C
Avel Kära vänner och bekanta, obekanta och hästkollegor. Startade en diskussion inne på forumet för Irish cob, som är den ras vi föder upp... 2
Svar
30
· Visningar
3 187
Senast: Caspadia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka