Jag som är uppväxt med att det fanns olika modeller på jeans, men inte man eller kvinna, har aldrig upplevt att det varit något problem, alla modeller passar inte alla och jag har inget paket som behöver få plats framtill. Tröjor och t-shirts, jag kan sällan ha blusar, jag får inte plats om jag inte ska ha ett tält om jag vill knäppa över bysten men tröja och t-shirt fungerar alltid. Sen väljer jag ju vilken ringning jag vill ha, men jag behöver inte välja utifrån kön utan jag köper vilken jag vill.
Verkstadsoverall, spelar ingen roll om det är "manligt" eller "kvinnligt", det som spelar roll är hur lång den är. När jag varit i en verkstad har jag varit där för att jobba om jag inte är kund, då skiter jag fullkomligt i hur den ser ut i övrigt så länge jag rör mig obehindrat.
När jag jobbade på byggen fanns bara herrstorlekar, inga problem. Karlar kommer i olika storlekar så det fanns korta och breda byxor att hämta ut på förrådet, midjan löstes med bälte. Värre var att hitta skyddsskor som jag kunde ha utan att kliva ur dem. Jag hade de jackor jag fick plats i vintertid och jag köper än idag många jackor och arbetsbyxor på herravdelningarna då dammodellerna sällan passar.
Strumpor och sockar får jag oftast köpa i barnstorlekar och det finns även varma sådanna på Jula, vem det nu var som hade problem med att hitta dem.
Barnkläder är ju för övrigt rena skämtet, vem har hittat på att en storlek är olika stor beroende på om det är en pojke eller flicka som ska ha den? Ungar ska ha tåliga kläder i en och samma storlek oavsett kön, de ska kunna leka och röra sig obehindrat oavsett om de är fem eller 12 år.