MinIan

Trådstartare
våran hund fick valpar igår, och jag läste i en bok att man kunde veta vilket kön det var.. men jag kom inte ihåg vad man skulle kolla efter.. det var nått med virvlar.. :confused:
jag letade efter boken idag som jag hittade det i men hittade den inte.. kan nån hjälpa mig?
hur ser man vilket kön valpen har?
 
Sv: kön?

ja, men det vet ja väl *flinar*
men alla säger att det är svårt å se på nyfödda valpar.. iof så kollade jag aldrig för jag var så inne på att det går knappt å se när dom är nyfödd :P men just nu är jag 13 mil ifrån så jag kan inte springa å kolla precis XD
 
Sv: kön?

;)

dom valpar ( 2 kullar hitills) vi haft har vi alltid kollat dirket efter fördseln å de har synts jätte bra. men de kanske inte är så på alla raser :confused: vet inte
 
Sv: kön?

Det syns tydligt om det är en hane eller en tik om man kikar under magen/under svansen på valparna....:angel:
 
Sv: kön?

Fast på hundar syns det tydligt om det är tik eller hane. Snoppen måste väl ändå sitta lite på magen på alla valpar ;)
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 669
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 802
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp