Kön på kattungar

Freyja_bus

Trådstartare
Hej!
Tänkte se om jag kunde få lite hjälp att bestämma kön på kattungarna! Jag vet att det är jätte svårt och bilderna suger, men ni kan ju se vad ni tror kanske?

Jag är rätt övertygad själv om att den svarta är en hona. Här kommer bilder på henne (förhoppningsvis!)

juni033.jpg

juni026.jpg

Nummer tvåan är den jag är mest osäker på och som jag har sämst kort på (naturligtvis). Den har lite olika färger, så det kanske tyder på att det är en hona, men det skulle kunna vara en hane för "den" beter sig lite så tycker jag (hur nu en hane beter sig.... bara en känsla kanske). Men ibland tycker jag att det ser likadant ut som hos den svarta...

Här kommer de dåliga bilderna på nummer två

juni014.jpg

juni053.jpg

"Ettan" är nog garanterat en tjej... här kommer bilder på henne. (hon till vänster)

juni016.jpg

juni054.jpg

Så, nu tror jag inte att jag har blandat ihop bilderna... Jag ska försöka ta bättre bilder på tvåan sedan. Han var inte alls medgörlig idag. Ungarna är tre veckor på onsdag.

Här kommer en bonusbild!
juni022.jpg

Tack för hjälpen!

//Julia

Sv: Kön på kattungar

Tror du har rätt om att det är tjejjer....
Kan vara lurigt att se på små kattungar.
Men ettan och tvåan borde vara tjejjer, har inte sett den typen av färg på en hane.
Den svarta är jag lite mer osäker på men gissar på en tjejj där med!

Ja inte för att jag vet vilket kön dom har... men guuu vicka söta ungar..

Det är brudar allihop. Paddorna avslöjar sig via färgen.

Ett tips, hanar ser ut såhär under svansen : och honor ser ut såhär i. ;)

Har man sedan mamma katt hemma kan man jämföra dem med henne. Ser de ut som henne är de honor, ser de inte ut så är de grabbar. Själv önskar jag att en av mina hanar här hemma kunde byta kön lite snabbt. :D

Jo, jag har ju hört det där om : och i, det är det jag har försökt kolla efter (men det är svårt när de är små och inte vill visa upp sig!). Jag har själv misstänkt att det är tre honor, men var lite osäker på tvåan, då jag tyckte att det såg ut mer som ett : vid några tillfällen. Det ser ju också olika ut om man tittar underifrån magen, eller om man lyfter upp svansen. Hur ska man lättast se det?

Mamma katt är den katt ser ut så här (finns i tråden om myter).

juni056.jpg

Förresten, den svarta ser ju inte ut som henne, men hon är väl en tjej?

//Julia

När det gäller att se vad som är vad så börjar jag alltid med uteslutningsmetoden.

ALLA sköldpaddsfärgade ÄR honor.

VET man vilken färg pappan har så kan man lätt utesluta.

svart hane + röd hona = alla röda är pojkar
röd hane + svart hona = alla svarta är pojkar

Finns det då några kvar som jag inte vet vad det är så kollar jag.

Vi vet inte vem som är pappan... men det sitter en långhårig, flerfärgad katt på tomten och skriker på henne nu. Vilka färger han har vet jag inte eftersom jag inte sett den själv, men det är väl mest troligt att det är olika nyanser då (vad jag förstått). Svärmor säger att den ser grå, orange och vit ut... kan det verkligen stämma på en hane?

//julia

När det gäller att se vad som är vad så börjar jag alltid med uteslutningsmetoden.

ALLA sköldpaddsfärgade ÄR honor.

VET man vilken färg pappan har så kan man lätt utesluta.

svart hane + röd hona = alla röda är pojkar
röd hane + svart hona = alla svarta är pojkar

Finns det då några kvar som jag inte vet vad det är så kollar jag.
Va, är alla sköldpaddsfärgade honor?! Det hade jag ingen aning om. Hur kommer det sig?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 610
Övr. Katt Hej, har tvivel på att kattungen jag hämtat hem inte är av det kön jag blev lovad. Tvyärr är jag inte bra på att se skillnad mellan...
2
Svar
26
· Visningar
3 280
Senast: Bufera
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 676
Senast: Fruentimber
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 267
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar