Är fawn samma som creme på SOM/ABY?
På britter är fawn diluterad cinnamon
Samma på Aby/Somali - jag uttryckte mig dumt när jag sa att mina är röda...dom är ju röda för ögat men inte RÖDA genetiskt de är sorrel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är fawn samma som creme på SOM/ABY?
På britter är fawn diluterad cinnamon
Precis. Parar du en röd hona med en svart hane eller tvärtom, så blir alla honor sköldpaddor. Honor får sina färger från båda sina föräldrar. Färgen sitter på X-kromosomen kan man säga. Det är därför hanar bara kan ha en grundfärg (svart eller röd) medan honor kan ha 2.
En sak som jag tycker är skum. Det är påståendet om att det är ovanligt med röda honor. Varför är det ovanligare än svarta? Genetiskt fungerar ju färgerna exakt likadant, men frekvensen svarta är antagligen större
Min katt som jag hade när jag var liten var också en röd hona, Mimmi - som vi först trodde var en Måns Visa bifogad fil 59475
Jag kan inget om färg men jag kollade iallafall Iris mamma och pappa och dom är lilasköldpadda resp rödagoutimaskad. Hon har två kullsystrar som båda är créme.
Skulle du ha en hane? Har du hört av dig till den som sålde ungen?Tack för svar, det bekräftar mina misstankar!