Kommer inte överens med barnmorskan?

12345

Trådstartare
Var på första besöket hos MVC idag... Det var mest kostrådgivning, alkoholvanor osv. MEN jag gillade inte alls BM, hon var så överdrivet förstående med huvudet på sned, och avrådde STARKT från ridning öht under graviditeten. Kände att jag inte alls klickade med henne, och det kändes stelt och konstigt. Hur gör man om man vill byta? Det kan jag ju inte säga åt henne?

Sv: Kommer inte överens med barnmorskan?

Ta kontakt med en annan bm på samma ställe så fixar dom bytet mellan varann!

Finns bara en till och hon har semester just nu, de nås även på samma telefonnummer så vet inte riktigt hur jag ska komma kontakt med den andra BM? Eller så får man stå ut med nuvarande?

Fast det är viktigt att du känner dig trygg med din BM. Du ska ändå träffa henne varannan vecka sen i några månader! Men hon du har nu ska inte hon ha semester sen då? Då kan du ju ringa det numret och få tag på den andra! Eller så ringer du bara när du vet att hon den andra är tillbaka och ber att få prata med henne! Utan att presentera dig för mkt!

Det verkar ju vara ditt första besök va? Har ni fler innan RUL? Kanske du kan byta då?
Har du fått tid för nästa besök?

Det kan jag ju inte säga åt henne?

såklart du kan.
"jag är ledsen, jag känner mig inte bekväm med dig, jag skulle gärna vilja byta."
det är din mage hon ska klämma på, skit i om hon tar illa upp.
du ska vara trygg med den som följer dig.

Det är rätt vanligt att folk byter barnmorskor, både under graviditeten och under förlossningen, det är nåt man också har rätt till, det är du som är patient. Det är du som bestämmer. Jag kan dock ärligt säga att jag inte gillade första intrycket av min heller, men sedan kunde jag inte tänka mig någon annan, är nästan ledsen att jag inte kunde ha henne nu, trots att det är fem mil till den staden (hon ska själv ha barn nu i slutet av augusti).

Jag bytte nyligen barnmorska på BVC då jag inte gillade henne. Visst det är inte jättekul att säga till en person som man inte gillar att man vill byta, men hellre göra det än att fortsätta hos henne.

Säger som de andra, byt om det inte känns OK! Klart det är jobbigt att säga till, men ändå jobbigare att gå till en BM man inte gillar!

Konstigt detta med ridning, det verkar vara så helt olika beroende på vilken BM man har. Min frågade om jag var en van ryttare, och ja sade att det var jag, och då tyckte hon att jag skulle rida så länge det kändes bra, men inte utsätta mig för onödiga risker, t ex "tokhästar" och fälttävlan...

Klart du kan byta. Jag gillade inte riktig den jag fick. En äldre dam som i och för sig var trevlig och så. Men oj så förvirrad och "tycka synd om". När hon hade semester (hade gått 2-3 ggr hos henne) fick jag gå till hennes kollega och med henne kände jag att det kändes bra. Frågade då ifall jag fick byta till henne! Vilken tur att jag bytte. Då jag hade på tok för högt blodtryck trots medicinerin under hela graviditeten fick jag gå två gånger i VECKAN ända tills jag blev inlagd. Jag fick svår havandeskapsförgiftning.

Min barnmoska var kanon, ska jag ha fler barn tänker jag gå till henne igen. Hon ringde mig även på sjukhuset när jag låg inne med havandeskapsförgiftning och frågade hur de var med mig och ifall de tog väl hand om mig!!!

Min barnnmorska är väldigt förrvirrad och jag hade lite planer på att åka in till stan och gå hos någon annan där (finns bara en här på landet) efter att någon gjort av med och blandat ihop de cellprover jag tog innan jag blev gravid (rörig historia blev det). Men jag tänkte jag kunde prova och om man bortser från att hon oftast är stressad och lätt förvirrad så lyssnar hon och har bra tankar..

När det gäller ridningen sa hon bara, tja Malin Bayard red ju hela tiden och skrattade.. sen la hon till att du kommer känna när du blir "framtung" och då är det många som slutar av sig själva eftersom de känner att de inte har samma balans längre. Jag har unghäst och rider fortfarande i vecka 23+6, inte hård träning längre men ut i skogen och lagom jobbigt på banan och fortfarande (har nog en ganska liten mage) känner jag att balansen sitter där den ska om det blir något bocksprång. Ska dock snart släppa hästen på försenat bete och nöja mig med att bara åka i skogen på honom, eller som tränaren sa, att rida nu är ok men att rida i 8 och nionde månaden är idiotiskt (om man inte har en väldigt snäll häst man litar på förstås!)!

Liknande trådar

E
  • Låst
Gravid - 1år ..när jag läste tråden angående graviditet och alkohol. Nu är ju den dessvärre stängd. Men diskussionen är väldigt intressant och kanske...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
16 390
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar