Kommer den passa ?

Sv: Kommer den passa ?

Frågede om öppet köp som ni har gjort, och h*n gick med på det :D skulle kolla hur mycket frakten går på tills på fredag :p

Bill: Här har du en bild på kusen ;) passar den ? :D

Hej Urkella.
En liten fråga. Varför har han så tjocka bandage på bakbenen?
Ta inte illa upp nu. Men han skulle kunna lägga på sig en del över revbenen och rumpan.
Tyvärr är de många appalooser som är väldigt tunna för äg inte riktigt förstår hur mkt kraftfoder och stråfoder dom har. Har sett flera st appalooser som varit för tunna.

han har haft en hovböld, så han går för stunden i sjukhage tills han är helt bra, därav stödbandage då han belastar det andra bakbenet väldigt mycket. Vet att han är tunn, han rasade väldigt mycket oxå när han stod på boxvila 4 dagar innan hovslagaren kunde komma, han går på fri tillgång på grovfoder äter runt 15-16 kg + lusern, fick ta bort kraftfodret när han stod på box, annars får han 1½ kg müsli. nu får han betfor, mineraler, fodergäst & soja. Så är inte att han inte får någon mat utan att han stressade och åt dåligt när han stod på box. Om du tittar noga på bilden ser du att han har även blått bandage runt höger bakhov :p

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka