Komma igång med körning.

B

**BORTTAGEN**

Då mitt hästintresse är väldigt brett tänkte jag och min nuvarande travare prova på det här med traditionell körning. Finns det någon klubb i närheten av Karlskrona/Tingsryd/Kalmar som har någon tränare att ta hjälp av? Hur passar en gammal travare in om man nu tycker det är roligt att börja tävla, finns det travare som tävlar eller är det mest ponnyer/halvblod? Hästen ifråga är körd väldigt mycket i form, så det kan han redan, men däremot har han ju, som de flesta travhästar, lite problem med galoppen och jag vet inte riktigt hur jag ska få över från trav till galopp i vagn, det är ju en sak om man sitter på hästen? Hur mycket galopp handlar det om i debutant, lätt klass i dressyren?

Sv: Komma igång med körning.

Jag har en "gammal travare" Big Money Pellini född -90
Han är JÄTTEFIN körhäst och vi ska debutera på tävlingsbanorna i sommar..i precison och dressyr.. OM jag får kontroll på mina nerver så blir det maraton också

http://s48.photobucket.com/albums/f248/Flarken2006/

SÅ här ser det ut när vi träna i tisdags..

Galoppen är ju beroende på hästen! Pelle är väldigt röststyrd så han börjar galoppera på kommando. Testade första gången häromdagen..

Glöm bara inte bort att ha ROLIGT

Anna-Carin

Sv: Komma igång med körning.

Lär honom galoppkommando (och övriga röstkommandon såklart) från marken först, i t.ex. en rundkorall, sen när han kan det från marken så brukar det inte vara svårt att överföra till körningen. Lycka till!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 557
Senast: Roxy
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka