Komentera sitsen!

Pearlow

Trådstartare
Hej, jag har alltid undrat om jag har en bra sits när jag hoppar eller inte.

Vore underbart om ni kunde komma med massvis med kommentarer, och säga vad som är bra och dåligt. Jag tål kritiker :) !

bryyy_38972783.jpg

Har tyvärr bara en bild då vi skojhoppar lite hemma

Sv: Komentera sitsen!

Svårt att avgöra med en enda stillbild. Men jag tycker att du kan lägga händerna längre fram på mankammen i hoppet för att få ett bättre stöd.

Tycker du har en bra grundsits :) Men skulle också vilja att du lade fram handen mer, gav eftergift. Ser lite spänd ut i axel/armbåge, men det kan bara vara jag också. Sen kanske du skulle kunna komma lite mer upp ur sadeln? Spekulation dock, ser inte riktigt vart du hamnar nu.

Du ser ut att ha en väldigt stabil skänkel dock, och en bra blick. Följer med genom språnget.

Senast ändrad:

Håller med de andra, fram med handen! Hästen behöver eftergiften i hoppet, speciellt är hindren blir högre.
Eftersom det är ett så lågt hinder så är det väldigt svårt att se så mycket. Men jag tycker att det annars ser väldigt bra ut. Bra tramp i stigbygeln och en bra överkropp+blick. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 298
Senast: MML
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt