komentera!! *bilder

U

underbarasteponny

hejsan!
ni får jätte gärna kommentera min sits och hästens teknik!
hästen har bara hoppat riktiga hinder från början av sommaren och hon älskar det!!

jag tycker jag ser en aning baktung ut på vissa bilder, skulle gärna vilja höra vad ni tycker om detta.

höjderna är på 90-100cm

bra tagen bild tyvärr dålig kavalite, men man ser!!(90)
http://www.pixbox.se/pic_show_id13564384.html

dålig bild men man ser sits och skänklar bra!(50)
http://www.pixbox.se/pic_show_id13564374.html

nerhopp, dålig sitts!!!(100cm)
http://www.pixbox.se/pic_show_id13564375.html

ajajaj hur gick detta då??:D vi kom jätte fel men min hjältinna hoppade givetvis ändå! (man kan ju inte gå miste om en chans att få hoppa ju!!):love:(100cm)
http://www.pixbox.se/pic_show_id13564387.html

som sagt komentera!!!!!!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: komentera!! *bilder

Jag tycker det ser jättebra ut! Bra skänkelläge, följsam sits, bra hand.
Fortsätt så! Du är inte baktung alls! Det är bara det att de flesta människor kastar sig fram...du är en av de som sitter på rätt sätt tycker jag! De flesta frambensfel beror just på att ryttarna slänger sig fram...:banana:

Jag tycker det ser jättebra ut! Bra skänkelläge, följsam sits, bra hand.
Fortsätt så! Du är inte baktung alls! Det är bara det att de flesta människor kastar sig fram...du är en av de som sitter på rätt sätt tycker jag! De flesta frambensfel beror just på att ryttarna slänger sig fram...:banana:

ok! tack så mkt!! känns roligt att få beröm över ngt man jobbat hårt med!

hur tycker du hästen hoppar då?

jag tyckte det såg bra ut, ngt efter i på ena fotot .
söt häst

Tycker det ser trevligt ut på alla sätt förutom att hästen har öronen bakåtslickade på varje bild, förstår inte riktigt varför.

Tycker det ser trevligt ut på alla sätt förutom att hästen har öronen bakåtslickade på varje bild, förstår inte riktigt varför.

tränaren säger att det är för att hon är oerfaren och att hon måste koncenterera sig till max när vi hoppar lite högre (därmed öronen bakåt) men att det kommer försvinna, i början hade hn öronen bakot på små hinder men men du men det är vääldigt mkt bättre nu!!

jag tycker du ska korta stigläderna några hål, så du får upp skänkeln mera. gillar hästens kroppsform, tittade lite på de andra bilderna oxå. som sakt gillar modellen på den.
ras?

min häst kan också ha det ibland.. fast hon hade det mer i början när jag började hoppa henne uppsuttet.. innan hindret och efter ser hon väldigt glad ut.. det kanske " försvinner" för din häst också :p

jag tycker du ska korta stigläderna några hål, så du får upp skänkeln mera. gillar hästens kroppsform, tittade lite på de andra bilderna oxå. som sakt gillar modellen på den.
ras?

svenskt halvblod, dom andra bilderna är från första gången jag red henne så jag ursäktar hur det såg ut!:D

Korta lädren ett par hål så kommer din sits rätta till sig mycket.
Ser f.ö fint ut.

13584867.jpg

Jag tycker också att du ska korta stiglädrena ett par hål. Du skulle få en ännu bättre sits då! Keep up the good stuff! ;)

Jag håller med dig om att du ser lite "baktung" ut, hjälper sadeln dig? Jag skulle faktiskt vilja få tillbaka din skänker nån decimeter.

Du, det var väl ändå inte JAG som skulle korta stiglädren.

Knapplån ;)

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Jaa hejsan alla buke människor! jag har länge gått och surat över min urdåliga hoppsits! Har laddat upp en massa bilder på flera olika...
Svar
16
· Visningar
6 045
Senast: Klarabara
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
  • Låst
Ridning Jag vill bara börja med att säga att om inlägget ligger fel, får Admin gärna flytta på tråden. Jag hittade inte vart den skulle vara...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka