Kombinera Krafft Groov med...?

F

fimichi

Jag ska börja ge min häst krafft groov nu och undrar om jag kanske bör kombinera det med tex krafft müsli ?

Häste i fråga går just nu relativt lätt arbete men det ökas hela tiden vartefter muskler och kondition byggs upp. Framåt mitten av Juni kanske jag ska rida 2ggr/dag under en tid.

Dessutom ska hästen precis börja sin tävlingskarriär, 8 år gammal och transporterna är lite anträngande.

Hon är otroligt jättepigg :D men lite tunn...

Har skrivit till krafft rådgivare men inte fått svar än och mamma åker och köper fodret imorgon :crazy: ...

Tror ni det skulle bli för mycket om man kombinerade groov och müsli eller groov och sport? :confused:
 
Sv: Kombinera Krafft Groov med...?

Allting beror på hur analysvärdena på grovfodret ser ut. Har du väl värdena där så kan du lätt se vad du behöver komplettera med. Om du väljer grooven så tror jag inte du behöver komplettera med müslin. Grooven är ju ett fullfoder och oftast behöver man bara komplettera mineraler.
 
Sv: Kombinera Krafft Groov med...?

Känns som om du bara skall ge groov om hästen är jätte pigg så är det nog lagom att ge groov som är ett väldigt bra helfoder.
/M
 
Sv: Kombinera Krafft Groov med...?

Jo det räcker med grooven... Hon ska få det för att hon är lite spinkig :) .

Köpte fodret idag och det blev bara groov :).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 992
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 206
Senast: ufot
·
Foder & Strö Hur är Equi Jewel lämpat att ge till PPID häst? Krafft Muskel?? Krafft Groov?? Hästen ratar Kwick/ Speedi bett & Lucern. ( tidigare...
Svar
5
· Visningar
4 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp