Kombinera dressyr, western o hopp ??

L

Lillfisen04

Jag kommer inte kunna rida min häst själv på ett tag och har därför börjat leta lite efter medryttare, det lutar åt att jag ska ha 2st som rider. Ena tjejen rider western och kommer rida honom så, och det är så han alltid är riden, har en quarter.
Andra tjejen rider dressyr och hoppar lite, tror ni det är ok att dom mixtrar lite med honom under en period att han 2dgr i veckan går dressyr el. hopp och sen 2-3dgr i veckan går western ??? Eller blir det snurrigt då ?

Sv: Kombinera dressyr, western o hopp ??

Det blir inte snurrigt om ni inte snurrar till det. Mina går både dressyr och western samt att jag löshoppar dom då mina knän inte håller för uppsutten hoppning, tyvärr. Men jag lånar gärna ut hästen till en hoppryttare om det dyker upp någon ;)

Om båda rider hyggligt bra är det inga problem. :)

Om dressyrryttaren är mjuk i handen och kan ge eftergift. Min förra medryttare var dålig på det vilket tyvärr har resulterat i att hästen nu kör upp huvudet, sänker ryggen och gapar. Jag försökte tala om för henne hur hon skulle göra men det hjälpte tyvärr inte.

det ska gå bra. Bra med variation i arbetet också :)

Funkar alldeles kanon för min pålle, han tycker det är super kul att vi varierar eller han verkar trivas iallafall :smirk: Min häst är en bestämd herre som säger till högt och tydligt om det är något som inte passar :angel:

Låter som ett guldläge! Mer omväxlande arbete kan man knappt få!=)

Ryttarmäsigt så brukar hästen lära sig vem det är som sitter på så det kan jag inte tänka mig som något problem.

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 927
Senast: Seabaz
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 149
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka