Kombination?

I

indy1234

Alltså hur rider man bäst på en kombination? Min tränare sa att man skulle göra likadant, men tycker det är lite läskigt när det kommer två på rad sådär:p
Era bästa tips, tack :D

Sv: Kombination?

Rid an det första hindret som vanligt, beroende på avstånd i kombinationen, kommar man rätt in kommer man rätt ut.

Jag har alltid lärt mig att man ska komma hoppande in i en kombination, dvs. hellre lite för stort än lite för nära.

Kom in rätt så kommer man också ut rätt för det mesta:angel:Min pålle måste ridas lugnt i i kombinationer, så långgalopperad så blir väldigt trångt annars särskilt när det är lite lägre och hon inte backar av själv. Tänk på att räta upp dig efter A hindret så du inte ligger på halsen till B hindret, lätt att bli efter i språnget då!

Beror ju på vad man har för häst. Min förra var storgalopperad, kom jag in stort så hände det att han fick så trångt att han satsade på studs! :crazy:

I övrigt tycker jag man rider in i en kombination som ett enkelhinder. Med enda skillanden att man i bakhuvudet har att kommer man in stort måste man vara kvickare att förhålla, och kommer man i botten på A så måste man vara kvickare att rida framåt än med hinder med längre avstånd emellan. För man har ju mkt kortare tid på sig att komma rätt på B om man inte kom bra in på A.

Att du tycker det är läskigt har ju inget med hur man riden an att göra?
Jag tycker du ska träna mycket på låga kombinationer så du får självförtroende och lär dig "hantera" kombinationer! :idea:

Rid på som vanligt, men du måste planera andra språnget efter det första.
Kommer du bra in så behöver du inte göra så mkt till det andra.
Kommer du kort in så kommer du behöva mana på framåt, och kommer du stort in så får du däremot göra förhållningar.

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor. Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta...
2
Svar
26
· Visningar
1 322
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar