Kombination till D-ponny

S

sofgo

Hej
Skulle behöva lite hjälp med vilka avstånd man ska ha till en D-ponny i kombinationer.
Någon som vet?
Tack på förhand
Sofia

Sv: Kombination till D-ponny

För ett galoppsprång emellan räknar man med ungefär 5 meter, men detta beror ju såklart på hur långa steg hästen tar.

Två galoppsprång emellan landar på ungefär 9 meter, och tre galoppsprång brukar bli ungefär 13-14 meter.

Testa på väldigt låga hinder och mät ut avståndet som det passar just för din ponny, men utgå ifrån de här måtten. Tänk på att komma in i en bra galopp.

Lycka till!

För ett galoppsprång emellan räknar man med ungefär 5 meter, men detta beror ju såklart på hur långa steg hästen tar.

Två galoppsprång emellan landar på ungefär 9 meter, och tre galoppsprång brukar bli ungefär 13-14 meter.

Testa på väldigt låga hinder och mät ut avståndet som det passar just för din ponny, men utgå ifrån de här måtten. Tänk på att komma in i en bra galopp.

Lycka till!

9 meter i kombination på D-ponny? När jag tävla hoppning på min stora häst så ligger kombinationen på ca 7,5-8 meter och med två galoppsprång ungefär 11-12 meter kanske. Så det ska vara lite kortare för D-ponny

RADERAT!
tiiotiio

Senast ändrad av en moderator:

det jag skrev innan blev ju inte läsförståligt, och det funkade inte att ändra, så jag gör om.

1=7-7.5m 2= CA 10.5m 3=14m 4=17.5m 5=21m 6=24.5m 7=28m
Dessa är som sagt för storhäst, ta bort ca 10 cm för d ponny.

Hej
Skulle behöva lite hjälp med vilka avstånd man ska ha till en D-ponny i kombinationer.
Någon som vet?
Tack på förhand
Sofia

Kombination i lätt klass (D-ponny)
1 galoppsprång: 6,5-7 m
2 galoppsprång: 9,2-9,7 m

9 meter i kombination på D-ponny? När jag tävla hoppning på min stora häst så ligger kombinationen på ca 7,5-8 meter och med två galoppsprång ungefär 11-12 meter kanske. Så det ska vara lite kortare för D-ponny

En lokaltävling jag var på förra helgen var kombinationerna på 1 m 6,90 m mellan

men hon skrev ju att två galoppsprång va på 9 meter ;)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 019
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 727
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA