Kombi med djup bagage?

Sv: Kombi med djup bagage?

5:an står för att modellen är 5-dörrars (dvs alla dörrar+bakluckan), så förklarar iaf min pappa det (som jobbar med det hela...)

Så om det är en 740 med kombi så heter den egentligen 745 i regbeviset, om det är en utan kombi så heter den egentligen 744 (för den har ju fyra dörrar), en sån hade jag nämligen innan.

Själv har jag en 745 för tillfället och man får ju plats med häpnansväckande mycket i den. Den nya V70 sväljer också mycket, likaså 855 och den äldre V70. 945 också.
V50 och V40 är hyffsat små.
Har åkt en del med en kompis som har en Skoda Oktavia och den är faktiskt rätt rymlig. A6orna ger också mycket plats för de små djuren.

//E

Jag har två shäferkorsningar och har haft 5 olika bilar. :o
Första var ingen kombi (mazda 626) Trevligt med vovvar som nosar en i örat när man kör. Bilen förvandlades snabbt till en hårboll och ett sandtag :eek:
Köpte då en Ford Mondeo. Perfekt!! :banana: Stort bagage, hade grindar bak och tonade rutor :love:
Sålde den dyra Forden som bara gick sönder :devil: och hade sen en Volvo v70. Inte lika bra med plats men den var klart godkänd tills husse stoppade in en baslåda :crazy: Tonade rutor och grindar bak.
Sålde sen v 70 och köpte 745 i stället. Där var det huuuur gott om plats som helst. Även där tonade rutor och grindar bak!
Nu har jag en Passat. Hundarna får plats utan problem. Har inte skaffat grindar än men det stor med på önskelistan. Rutorna är självklart tonade :D

Volvo V90

jag brukar kolla på om bilen man tittar på kan bli godkänd som Väktar eller polisbil då vet man att det är gott om utrymme i
buren.

Jag bygger ju burar själv så jag brukar mäta upp golvytan då ser man snabbt om det är en vettig modell eller inte.

Senast ändrad:

ChristinA skrev:
Annars är det de äldre Volvomodellerna. Jag vet inte måtten på de nya, men de känns inte riktigt lika rymliga.

Jag har en 245:a (som det står 240 på och jag hade också reagerat på det, precis som du!)
och snart är det dags att byta upp sig.
Jag tror inte att gamla Bettan klarar en besiktning till...

Men jag tänker precis som du, de nyare volvo känns inte lika rymliga.
Möjligtvis 855, den kan jag tänka mig.
Men är det någon som vet hur det står till med v70?

Måste ha så rymlig som 245 med tanke på stooor hund, Grand Danois.

245,745,945,965,V90 är de rymligaste volvo gjort.

ca 1200mm breda medans gammla V70 endast är 1050mm bred
samt volvo 850 som är lika bred men nya V70 är inte godk som polisbil igentligen men fick dispans av miljö o hälsa.

Men inte att det står bak på bilen :D Inte ens ägare till en 240 kombi har sett att det står 240 bak på bilen och inte 245!! Alla bara tror att det gör det! *he he*

Men det står aldrig, eftersom det är modellen på bilen som heter 240, sen är dte varianten som heter 245...

Förr hette det sedan och kupé och sånt krångligt också...

Jag vet vad du menar, ville bara klargöra;)

//E

App, app, app. *pekar uppåt* Jag har ju sett bilar som det står 245 på, bl a min morbror som körde taxi hade en sån. ;) Vi som är födda på 60-talet har hunnit se några stycken. :D

Exakt!! Jag hittade ju en bild på den blåa bilen!! (F.ö så sålde min pappa precis sin 240 från 1970 nyss! Men vad det stod på den minna jag inte... Men det var den med "svart" skylt iaf)

Jag är nog mer än 10 år äldre än dig... När vi var små så åkte vi alltid utan säkerhetsbälte i baksätet även när vi var ute på bilsemester :D Jag har också upptäckt att dagens ungdom inte får svarta lagningar i tänderna utan vita :angel: Om my! Sen har vi ju en liga till här som är ytterligare 10 år äldre än mig :o

Jag har själv haft en 145a som det stod så på o är alldeles säker att det stod 245 på de tidiga 245orna.
PL

Vi har löst mysteriet om du läser hela tråden!! Bilar efter 1983 heter bara 240 inte 245. Men innan dess så...

När jag var liten fanns det inte ens bälte i baksätet och rullbälten var inte uppfunna.
Kolla i Citroen XM eller om ni vill ha en nyare bil C5, där kan vi snacka utrymme.

VA? Nej jag tror inte riktigt att du är med...

Jag har en Ford explorer:love:
fordfram.jpg

Och en Buick roadmaster
Buickbak.jpg

Tyvärr inga burar än men det kommer . Forden är det gott om plats i och är helt undrebar. Buicken är lite låg i takhöjden för mina hundar.
Har 2 rottisar
Gamma.jpg

Bumsan.jpg

Jag har också en bild på min bil!
Ni är ju några som visat bilder på era bilar, så då vill jag med göra det.
Tyvärr kom hunden i vägen på kortet :D ;)
Min gamla Bettan

Nej jag minns inte vad den hette... (som jag också skrev...) Jag skulle vilja säga att det var 242 eftersom att den var tvådörrars, men jag tror att jag blev besviken när jag kollade och att den hette 244, men då stämmer inte logiken i det hela... Hade den hetat 242 så skulle jag kommit ihåg det tror jag...

Liknande trådar

Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: movi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 554
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 735
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet