Kolla vilka som hälsa på här idag :)

jerseyko

Trådstartare
De är ju bara för söta :love:

Precis utanför vardagsrumsfönstret
phppbguv9.jpg

Med 1 kompis, de var ytterligare 4 stycken.
phpqa5ieo.jpg

Haha hur många lyckas få kort på när ett rådjur kissar utanför ens fönster :rofl:
phpakwdmx.jpg

Snart börjar bockjakten :angel:

Sv: Kolla vilka som hälsa på här idag :)

Ja, men råddjur känns sådär, de bor ju inne i städerna oxå. Hade vart roligare med en älg familj.

Roligast var katten som satt och morra i fönstret :rofl: men hitta inte på mobilen då så jag kunde filma honom.

Jo, visst vore det roligare med en älgfamilj på så nära håll. Men hellre rådjur än en familj med vildsvin runt husknuten :angel:

Men det förstår du väl, kissen såg ju värsta stora monstren som tänkte äta upp hans trädgård :D

näe vad söta.. :love:

jag har haft tre - en mama och två små utanför mitt fönster i centrala götet :p

Hon heter Get ;)

bocken stod uppe hos grannen och åt, de är väldigt måna om viltet här, hyr av ett gods som har några tusen Ha skog och vi bruakr gå lördagsprommenader runt en sväng som tar 1 timme å de är massa foderbord och automater och en massa spår. De har b.la 3 lokissar!

Och knäppa får jag ju inte göra, har ju ingne licens och sambons bössa sparkar så den vågar jag inte ens testa.

Får springa ikapp den :angel:

Tufft att de går så nära ditt hus!

brukar ha tre sådanna där i trädgården :love: men grannarna är inte alls lika positiva till våra trädgårdsdjur :mad:

Alltså var de sex stycken?

Jag håller på med en ovetenskaplig forskning. Jag har fått för mig att de håller nästan alltid en flock bestående av ett ojämnt antal. Och nu så håller jag koll på antalet när jag får syn på dem. Och din flock, om det nu var sex, är den första i min ovetenskaplig räkning som är ett jämnt antal.

Åh när vi bodde i Ärentuna som du vet vart det ligger va?
Så hade vi alltid två eller tre rådjur på bakgården, supermysigt att titta ut och de stod där och betade.
En dag när jag vaknade, så var där en räv, åh vad vacker den var, det var snö, och den bara lyste upp allt, hann skrika på resten av familjen, sen försvann den.

Vi hade nämligen en bit skog på vår tomt, så där var en hel del djur :angel:

Hade det varit mamma som såg dem i vår trädgård hade hon bussat hunden på dem. De äter upp hennes blommor och blomlökar :angel: Vi har iof en rådjursfamilj eller två som bor på vår mark så det är ju inget exotiskt :p Roligare med räv eller mård :)

Dock åkte jag tåg i söndags och vi var nån cm från att köra på en älg :eek: En jätteko, jag satt rätt långt fram och hade kon precis vid mitt fönster när vi körde förbi, i full galopp sprang hon bort från spåret. Då har jag hellre ett rådjur i trädgården, usch vad jag fick hjärtat i halsgropen där...

GALOPP, wippi & sarabra Våran förrar ganne hade tama råddjur. Han gick ut 2 ggr om dagen med hö och havre och ropade på råddjuren och så kom de från alla håll!

squirlett Han sprang ut när sambon skulle gå ut och fota dem, och lyckades såklart skrämma iväg dem.

mizz Nej det var 5 stycken, 4 st utanför oss och sen 1 bock, sen gick geten upp och höll han sällskap.

Den här bilden tog jag förra året, de är bara 4 st.
phpoqv59b.jpg

Chili Vi har inga blommor :angel: Och jag har faktiskt vart med och kört på en älg med tåg :eek: Då trodde jag att jag tåget skulle spåra ur och ingen skulle överleva :crazy: Sen har jag hållt på att köra på en fjoling med bilen, kvigan sprang framför bilen i flera meter innan hon hoppa åt sidan och sprang upp i skogen. Jag våga inte panikbromsa och låsa däcken för att riskera att sladda av då det var halt ute. 80km/h sprang hon!

Åh vad underbart charmiga de är att se på. Kul att se att rådjuren fortfarande smyger runt i Björklinge!

De är ju så söta! Varför måste alla söta djur vara så goda att äta!

Shit vad snabbt! Visst har de långa ben but still... Höll på att klippa en älg med bilen i januari, gudars vad läskigt det är.

Nä, skådar hellre på avstånd jag :D Jag är dock väldigt fascinerad av vårt korp-par som bor här i skogen. De brukar kalasa på vår gödselstack (slänger 'komposten' där) och ibland kommer de och susar lågt, precis över ens huvud. Mäktigt!

Hahaha...fråga inte mig, jag är vegetarian. ;) (Så jag tycker att de där rådjuren kunde jogga över hit, här är de säkra!)

Sambon och jag fick en flock på 6 rådjur framför bilen en morgon, de var efter det mötet bara 4 st som kunde springa vidare och vår bil blev lite knöcklig och behövde vård.

Oki, men den infon så leder ojämnt ändå med stort.

:D Vaddå inget annat för sig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve