Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Enligt kunnig vän från ursprungsbyn för rasen så har det sedan rasen hittades åt på -70 talet uppkommit en del skumma färgkombinationer.
Alla Blomme från den genbankerna är alla svart/vit spräckliga och jag väntar en dröse ägg från orginalgenerna i sommar Det är bra att ha lite kontakter emellanåt
Måste också få meddela att jag efter en tids sökande med ljus & lykta ÄNTLIGEN hittat en uppfödare som har spättade vithättor, modell dvärg, så ägg är beställda = min tupp kommer att få en helt egen rasren flock med spättade vithättehönor om allt går som planerat
Alla, Ser gärna bilder på era hönsgårdar & hus också, alltid kul att se hur folk har gjort och ev smarta/snygga lösningar man kan sno till sitt blivande hönshus
Här rör det på sig med hönsen.. Jag har kläckt hur mycket kycklingar som helst känns det som.. Är nog uppe till 80stycken iaf. Jag har inte en enda sparad till mig själv. Hoppas kunna lägga undan någon tupp och höna av varje iaf. Det jag fått kvar är två tuppar.. Och en massa matägg.. Vad ska jag hitta på med 150matägg?
OCH i flocken som jag trodde var tuppfri har det de senaste dagarna utvecklats djupröd färg på små kammar & slör och nu ikväll var det "tuppfight" light i deras hönsgård . 4 tuppar med säkerhet finns det i den gruppen *hmpf*
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.