Sv: Kolla sadeln
Ja har vart hos h*n i grums, tycker hon är kanonduktig, dock inte provatut en sadel men varitdär och kollat upp sadlar m.m Men det här med paddar, hum..Min ridlärare sa till mej senast i torsdags att jag skulle lägga pad under min sadel för att hästen har så känslig rygg. Jag sa de att eftersom sadeln ligger så bra, så borde det inte behövas men hon sa att kolla på em som går nu i helgen så får du se, hur många som har pad och jag tror at dom nog vill sin häst dess bästa och där är det inte heller "jg har inte råd med vettig sadel" utan de vill ju ha det bästa till isna hästar. Så jag satt bänkad framför tv:n igår och mycket rktigt varenda en som jag såg hade en pad under. Provade desstum själv, för att känna skillnaden m. pad och utan lade en pad på min rygg+sadel+en so satt på (jag vet det låter sjukt) Men det var otroligt stor skillnad, prova själva! Känns det bättre och lätare med pad för min del varför skulle det inte göra det för hästen? Rätta mej om jag har fel och argumentera gärna emot men jag tyckte det verka vettigt..