C
cubox
Jag har ett problem med min häst. Han har sen juni månad haft mycket dåliga blodvärden. Vi har nog gjort allt man kan tänka sig, kollat hagar, bytt hagar, bytt foder och nu byggt en ny hage med enbart grus. Jag känner mig rådlös. Frågade vet i ett tidigt stadium ang ev blodmask. Men enligt honom är ju hästen avmaskad ef alla konstens regler. Problemet är bara att innan jag fick honom var han mer eller mindre utdömnd pga dålig skötsel och full med mask. Vilket vi nartuligtvis fick (bort). Hästen repade sig, gick upp i kilo och blev åter igen start häst. Och han sprang som han aldrig gjort innan! Vi var överlyckliga, och andra gratulerade oss för en fin häst! Sen var det vinter vila som gällde. Inga problem med den. Han sattes sedan igång igen och allt var som vanligt, tills c:a 1 månad innan första start. han var snäll att rida, låg inte på, vem som helst hade kunnat rida honom. I vanliga fall är det svårt att få normala att rida honom då han älskar att springa fort! Veckan innan första start tog vi blodprov och detta visade då på dåliga värden. Det var då penicelin och allt var det innebär. Och nu är vi i okt månad och han är fortfarande slö och konstig. Dock inte avmagrad. Vad annser ni kan det vara så att blodmaskarna kan finnas kvar och gett sig på innre organ? Vad skall jag göra för att kolla på bästa sätt? Blodprov eller skicka träckprov. Känner att det hela har gått åt fanders . Han går förövrigt nu på cortison tabletter i 30 ddg.