Kolla in hunken!

D

Dixie Chick

Så! Nu är han äntligen här! Vår blandis-kille Lexus! :bump: Sent i måndags natt anlände han tillsammans med en av sina bröder. Brodern åkte dock vidare ganska direkt till min sambos bror i Helsingborg. Lexus tog detta hur bra som helst, och det såg ut som att han hade bott här ett bra tag!

Alla nätter har hittills varit lugna. Inga större "olyckor". Vi jobbar vidare med att få han rumsren, och det går sakta men säkert åt rätt håll.

Efter bara några dagar har vi redan märkt att detta är en mycket glad, positiv och social hund. Intelligensen är också mycket hög, och han lär sig saker och kommandon hur lätt som helst! Valpkursen i vår kommer han att älska och klara hur bra som helst!

Första vaccineringen och chipmärkningen är också avklarad. Han fick mycket beröm av veterinären för att han dels var fin i kroppen etc (besiktning), men också för att han var väldigt trevlig och snäll att handskas med. Snacka om att matte var stolt!

Lägger in några bilder direkt här, samt länkar till ett par för de som vill se mer (och vem vill inte det?!)!

17845502.jpg

17845500.jpg

17845498.jpg

Såhär roligt kan man ha med en körsbärstomat: :rofl:
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_17/17840000-17849999/640x480/17845499.jpg?0

O såhär ledsen ser man ut när man badar första gången:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_17/17840000-17849999/640x480/17845501.jpg?0

Visst är han go'?

Sv: Kolla in hunken!

så himla söt. :bow:

Men ser inte lycklig ut när han badas inte! ;) Men de måste ju lära sig nån gång. :angel:

Det är lite av varje... :D Han är resultatet av en tjuvparning, därav alla raser. De vi vet är New Foundland, Bedlingtonterrier, Bordercollie och Karelsk Björnhund. Hur go som helst!

Men ser inte lycklig ut när han badas inte! ;) Men de måste ju lära sig nån gång. :angel:

:rofl: Verkligen inte. Hans brorsa hade dock skvätt runt i badkaret som fasen, så vi var beredda "på det värsta", men han var HUR duktig som helst! Satt någurlunda stilla, inga protester direkt. Såg ut att tycka om själva schamponeringen då det faktiskt är lite av massage.

Ja, och det märks inte bara på utseendet, utan den visar sig även i temperamentet; lättlärd och väldigt allert. Precis vad jag vill ha! :love: Hoppas dock att han inte blir för stor då jag vill träna agility! Dock bara på hobby-nivå, så det är inga direkta krav egentligen.

Sa hon inte att det var Hovawart oxå i valpen. Kul att ni är nöjda med honom:)

Just det! Det stämmer! Haha, kände på mig igår att jag glömde någon.... :p

Gu va man saknar den där ulliga valppälsen! :love:

Haha, ja gosig är den! :D Dock så funderar vi lite på om han kommer att bli långhårig, eller om den kommer att fällas? Vi har en teori om att han landar mittemellan, typ vid BC som har lite halvlång.

Liknande trådar

Islandshäst Någon som har tips på vad för sadel som skulle kunna passa på min lill fröken? Hela ryggen är liksom i framåtlut, lägsta punkt är...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Elina8
·
M
Hästhantering Jag fixade fram pat parellis personlighets karta och gjorde på mina tre killar. Jag vet egentligen inte så mkt om pat, mer än att många...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 036
Senast: kroklista
·
Övr. Hund Mina hundar får vara hemma själv dom dagarna jag jobbar. Jag jobbar bara tre timmar på arbetsdag och innan har det gått jätte bra för...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: YorkWann
·
Övr. Hund Kom hem från en underbar vecka i Italien. Men under en vistelse där hittade jag en djuraffär på en bakgata där man hade blandannat dom...
Svar
16
· Visningar
1 395
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka