kolla dräktighet/ spruta igång stoet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sunnan
  • Startdatum Startdatum
S

Sunnan

Förlåt , dessaa frågor har har säkert varit upp tusen gånger, men jag testar igen.

Om stoet visat svaga brunster, och vi måste pricka in den med några dagar, kan man spruta igång henne?
Kan en transport på 40 mil påverka brunsten, visst bör man åka iväg innan brunst, för annars kan brunsten skjutas upp?

Och hur snabbt kan ett UL göras som visar dräktighet?

tacksam för svar,
mvh/ Anita

Queen visade ju ingen brunst på våren ifjol,som jag såg iaf. Pratade med hingstägarna och bestämde ett datum då jag skulle komma ner med henne ändå. Hade ju 60 mil dit.
Hon kollades av deras vet. dagen efter, hon hade ägg, men var ej i brunst nej.
Så hon fick PG spruta(så hon skulle komma igång så hon slapp vara där nere "hela" sommaren). Hon började brunsta efter ett par dgr.
Sedan kollades hon på dygn 18 efter sista språnget o var dräktig. Så hon fick vara där nere precis en månad.
Man kan kolla from dygn 16 ca. :)

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 312
Senast: Masse
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 909
Senast: Korven
·
Avel Hej hopp! I väntan på att mitt sto som står på stationen nu ska komma i brunst har jag börjat kika på möjligheten att spruta igång...
Svar
2
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar