I

isaaak_

min häst hade kolik förut in när jag tog in honom, så vi satte på honom täcken och sen gick vi ut och gick 30 minuter med honom, så nu mår han bra igen tror jag, men jag ska ut och kolla till honom snart igen.. Är det nån som vet hur man kan förhindra kolik, och vad hästarna kan få det av?? jag tror att isak fick det pga en liten förstoppning i tarmen, eller så kanske det var eftersom vi var och tävlade idag.. mamma läste på internet att dom kan få det om dom står i transporten för länge, vi hade bara 2 timmar till tävlingsplatsen så jag tror inte att det var därför.. han har inte ätit grus, jord eller nått sånt, han stog bara i hagen i 1 timme efter att jag kom hem från tävlingen så jag tror inte att han har hunnit äta så mkt jord eller grus... :cry: :cry:

Sv: kolik !!

det är inte alltid så lätt att veta varför dom fått koliken tyvärr.

ge tex betfor med MYCKET vatten, försiktig med övrig mat ffa kraftfoder.

sen kan man även ha i paraffinolja i maten, eller bara hälla i dom det. gör det svårare för maten att fastna nånstans på vägen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 903
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka