Kolik/Tarmvred, hjälp mig hålla alla tummar

KesoNeso

Trådstartare
Min man är på väg in till Hbg med mitt shettissto. Hon har mest troligt kolik eller tarmvred och svarade inte på behandling av distriktaren. Det ser inte bra ut och dessutom har hon en fyra veckors fölis vid sidan. :cry:

Och som grädden på moset så sitter jag 35 mil upp i landet och kan inte göra ett jota, har ingen att prata med, och får bara sporadiska uppdateringar.

Så snälla hjälp mig att hålla alla tummar som går.....

Sv: Kolik/Tarmvred, hjälp mig hålla alla tummar

Håller tummarna

Har själv varit i liknande sits och för oss gick det bra så småningom

Styrkekram härifrån

Men usch! :crazy:Hoppas hon blir bättre, ibland kan en transportresa ändra allt och magen kommer igång igen....håller tummarna!

Usch! Måste vara jobbigt att inte kunna vara med:( Tur att du har en man som kunde föra iväg stoet till klinik i alla fall! Vi får hoppas allt vi kan på att hon kommit in i tid!!

Förstår att det är ett elände att inte veta vad som händer men försök att tänka på att din man och de på kliniken behöver lägga tiden på ditt ponnysto, det hjälper inte henne hur ofta de än skulle uppdatera dig. Men att vara orolig och gå och vänta på samtal är jättjobbigt!:(

Som sagt, håller alla tummar och tår! Styrka till dig och ponnyn!

Tack ska ni ha alla.

Ja det är väldigt frustrerande att bara sitta här och vänta. Jag vet ju som Exit säger att de inte kan ringa stup i kvarten så jag måste hålla emot med alla krafter för att inte själv hålla på och ringa och fråga, men det är inte lätt....

Jo, väntan är värst..

En annan sak man ju kan fråga sig är varför "alla" allvarliga klinikresor sker på natten? Så har det ofta varit för mig och mina bekanta i alla fall, känns som att det ökar på hela oron på nåt sätt.

Ja, det har jag också undrat ibland. Det är ju inte precis så att man kan gå och lägga sig när något sådant händer, trots att jag inte kan göra något mer än att hoppas och vänta just nu...... :crazy:

Nu har de kommit in och gjort lite undersökningar och det ser inte bra ut. Lutar åt buköppning säger de.....:cry:

Delvis kl

Efter vidare provtagning blev det det svåraste beslutet och ponnyn med stort P har nu fått somna in. :cry::cry:

Do not stand at my grave and weep,
I am not there; I do not sleep.
I am a thousand winds that blow,
I am the diamond glints on snow,
I am the sun on ripened grain,
I am the gentle autumn rain.
When you awaken in the morning’s hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circling flight.
I am the soft star-shine at night.
Do not stand at my grave and cry,
I am not there; I did not die.

Tack! Det behövs verkligen. Känner mig just nu väldigt liten ensam och övergiven då jag som sagt befinner mig 35 mil hemifrån utan någon att prata med.

Ska försöka att sova lite nu då mannen kommit hem med fölis igen och ska övernatta i boxen hos honom. Imorgon ska jag köra hem så fort jag kan och sedan blir det till att nappa föl en tid framåt.......

Då har jag iaf något att sysselsätta mig med och hinner inte sakna Sampa lika intensivt.

Stor tröstkram! Så fruktansvärt hemskt att behöva förlora henne :cry:
Kör försiktigt hem i morgon och stanna när tårarna kommer. Man ser så dåligt när man gråter. Hellre att det tar tid hem än att det händer dig något.
Lycka till med fölisen, hoppas han kan fylla tomrummet efter sin mamma lite grann.

Tack vad gulliga ni är!

Jo det finns nog en risk att det blir många stopp, men jag ska försöka hålla tillbaka tårarna under bilfärden så jag kan komma hem så fort som möjligt.

Nej men så hemskt att det skulle behöva sluta så..:( Har tänkt på dig och din ponny under dagen och undrat hur det gått, nu när jag äntligen fick tid att sätta mig vid datorn var det inte trevliga nyheter.

Kör försiktigt och hoppas att det löser sig med lilla fölis också!

Beklagar verkligen!

Liknande trådar

W
Hästvård Igår kväll, hittade jag mitt minishetlandsto död inne i lösdriften. Hon var dräktig, o beräknades föla i mitten av juni. Vi hade varit...
2
Svar
27
· Visningar
4 263
Senast: Mickis2003
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka