Kolfilterfläkt

Pontevecchio

Trådstartare
Någon som har en sådan?

jag har ett litet kök och ingen möjlighet att bygga en "riktig" fläkt då jag bor i hyreslägenhet. Funderar därför på en kolfilterfläkt och har bla sett att IKEA har, men jag har nada erfarenhet av såna här.

hur funkar de? är de bra?

Sv: Kolfilterfläkt

Jag har en kolfilterfläkt och, tja, det är väl bättre än ingenting. Antar att det tar matos hyfsat, men ånga (t.ex. när man kokar pasta) stannar ju kvar i köket.

Funkar gör det jue, har heller inga möjligheter till annat i mitt kök.
Har sett att det finns snygga som ser ut som riktiga fläktar, bla rostfria. Blir en sån sen när jag renoverar köket!=)

Men har du ingen fläkt/annat alls nu eller?

Kolfilterfläktar är bättre än ingenting, men inte så bra som en vanlig fläkt.
De hjälper dock utan tvekan.

Tycker att det funkar riktigt bra! Men som någon skrev tar den inte bort vattenånga!
Jag är nöjd men visst, jag undviker att steka upp 2 kg köttbullar för infrysning...

Jag har en och det är väl ingen superbra fläkt, men som många redan nämnt; bättre än ingenting! Dock är min ganska gammal. Skulle vilja ha en ny fin, svart en :d

Vi har den här i kolfiltervariant:
AACH040P000063.jpg

Det är mycket bättre än självdraget som fanns innan men inte lika bra som en riktig fläkt. Dock kan man ju inte välja när man bor i lägenhet...

Jag har en från ikea i köket och det funkar bra.
Har bara haft den i typ ett halvår men inte märkt några konstigheter hittills..

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 461
Senast: MiniLi
·
Hemmet Vi tittar på ett hus utan toalett och utedass. Eftersom vi har tänkt fixa en riktig toalett så vill vi inte bygga utedass eller koppla...
2
Svar
20
· Visningar
835
Senast: clusia
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈