Jag ska till Uppsala på fredag, räknar vara framme vid 14 tiden
Hur är E4 genom Stockholm, är det kaos?
Normalt inte kaos skulle jag säga, men visst har det kanske börjat tröga på lite grann med tanke på att det är fredag eftermiddag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det som brukar ta tid är nog essingeleden och typ från Södertälje in mot stan. Men norrut brukar vara lugnare på eftermiddagen än söderut. Räkna nog med en timme extra skulle jag gissa. Jag ska också till uppsala vid den tiden men åker från Solna och då räknar jag med typ en timme restid.Jag kommer söderifrån Jönköping hållet
Tack för era svar, överväger att starta lite tidigare på morgonenNormalt inte kaos skulle jag säga, men visst har det kanske börjat tröga på lite grann med tanke på att det är fredag eftermiddag.
Du har tre rätt likvärdiga alternativ:Jag kommer söderifrån Jönköping hållet
Du har tre rätt likvärdiga alternativ:
a) E4:an hela vägen genom Stockholm
+ snabbast, om allt flyter
- längst väg, risk för broöppning i Södertälje
b) svänga av i Norrköping och åka Rv55:an via Katrineholm, Strängnäs och Enköping.
+ kortast.
- risk för broöppning över Mälaren, minst sträcka motorväg.
c) svänga av i Motala och åka via Rv50 via Askersund till E18 och Västerås/Enköping.
+ säkrast att tidsplanen håller.
- tullavgift på den nybyggda bron över Motala Ström.
Tidsvinsten 'om allt flyter' genom Stockholm är runt halvtimmen. Det behövs dock inte så mycket för att detta ska ätas upp på en fredag. Vägsträckorna skiljer med cirka milen mellan alternativen - längst är a), c) finns i mitten - och b) är kortast.
Tack för kanonbra svarDu har tre rätt likvärdiga alternativ:
a) E4:an hela vägen genom Stockholm
+ snabbast, om allt flyter
- längst väg, risk för broöppning i Södertälje
b) svänga av i Norrköping och åka Rv55:an via Katrineholm, Strängnäs och Enköping.
+ kortast.
- risk för broöppning över Mälaren, minst sträcka motorväg.
c) svänga av i Motala och åka via Rv50 via Askersund till E18 och Örebro/Västerås/Enköping.
+ säkrast att tidsplanen håller.
- tullavgift på den nybyggda bron över Motala Ström.
Tidsvinsten 'om allt flyter' genom Stockholm är runt halvtimmen. Det behövs dock inte så mycket för att detta ska ätas upp på en fredag. Vägsträckorna skiljer med cirka milen mellan alternativen - längst är a), c) finns i mitten - och b) är kortast.
Jag hade kört över Strängnäs/Enköping, för jag föredrar aktiv körning framför bilköer.
När broöppningar är kan man kolla upp på nån trafikverketsida.
Jag skulle vilja säga att Google Maps har bättre koll på hur lång tid olika vägsträckor tar, gentemot vanliga människors subjektiva tyckanden.Jag skulle inte välja b). Jag skulle vilja påstå att man ska tvingas stå i kö i över en timme för att det ska vara likvärdigt med att åka genom Stockholm och det behöver man normalt inte göra så pass tidigt på dagen.
Jag skulle vilja säga att Google Maps har bättre koll på hur lång tid olika vägsträckor tar, gentemot vanliga människors subjektiva tyckanden.
Jag skulle vilja säga att Google maps är för optimistisk när det gäller hur snabbt man kan köra vägen via Katrineholm. Jag åker ofta dessa sträckor och brukar göra mina uppskattningar utifrån Eniro som anger att vägen via Katrineholm tar ungefär 70 minuter längre tid.
Min GPS i bilen är inställd på snabbaste vägen med hänsyn till trafik.Jag skulle vilja säga att Google Maps har bättre koll på hur lång tid olika vägsträckor tar, gentemot vanliga människors subjektiva tyckanden.
Nej. På fredagar får man åka vid lunch typ. Eller tidigare, 14 är de tjockt.Ursäkta trådkap
På fredagen är det lugnare E4 norr om Stockholm vid 13-14 tiden?
Jag hade kört över Strängnäs/Enköping, för jag föredrar aktiv körning framför bilköer.
När broöppningar är kan man kolla upp på nån trafikverketsida.
Subjektiva tyckande...Är de förresten färdiga med broarbetet? Det har varit mycket köer där i slutet av augusti början av september enligt en vän till mig som bor på Märsön och åker sträckan mellan Västerås och Märsön varje dag. Det som normalt tar 5 minuter har tagit bortåt timmen. Men det kanske bara är hennes subjektiva tyckande?
Hennes subjektiva tyckande gäller inte fredagar dagtid.Är de förresten färdiga med broarbetet? Det har varit mycket köer där i slutet av augusti början av september enligt en vän till mig som bor på Märsön och åker sträckan mellan Västerås och Märsön varje dag. Det som normalt tar 5 minuter har tagit bortåt timmen. Men det kanske bara är hennes subjektiva tyckande?
Hennes subjektiva tyckande gäller inte fredagar dagtid.
http://www.trafikverket.se/Aktuellt...rket-installerar-ny-belysning-pa-hjulstabron/
Så bra för trådkaparen.Så bra för TS!
Nej, broöppningar kan man absolut bortse från i ekvationerna,Någon broöppning i Södertälje har jag aldrig varit med om trots att jag bott i Stockholm i hela mitt liv.