Köpa stamtavla av uppfödare?

Tror chipnr läggs in samtidigt som ägarregistrering många gånger. Vilket seriösa uppfödare ju brukar göra i samband med köp sas.

Brukar verkligen uppfödaren göra det? Jag har alltid gjort det själv och lät även mina valpköpare göra det själva.
I min yngstas kull är det två som inte har chipnr registrerat på hunddata. Den ena är förstagångshundägare och har säkert missat att ägarregistrera och den andra är exporterad.
 
Brukar verkligen uppfödaren göra det? Jag har alltid gjort det själv och lät även mina valpköpare göra det själva.
I min yngstas kull är det två som inte har chipnr registrerat på hunddata. Den ena är förstagångshundägare och har säkert missat att ägarregistrera och den andra är exporterad.
Eller ja, nu vet jag inte - men när det var blankett vet jag att många uppfödare i mina kretsar som fick valpköparna att fylla i den med när de ändå skrev kontraktet just för att det inte skulle missas.
Numera är det väl via skks hemsida så då kan det ju bli svårare.
 
Brukar verkligen uppfödaren göra det? Jag har alltid gjort det själv och lät även mina valpköpare göra det själva.
I min yngstas kull är det två som inte har chipnr registrerat på hunddata. Den ena är förstagångshundägare och har säkert missat att ägarregistrera och den andra är exporterad.
Jag har bara en erfarenhet, men min uppfödare la in chipnumret i samband med att hon chippade valparna helt enkelt antar jag?
Jag trodde det var så det funkade.

Edit: eller om det var som @Wingates skriver att jag fyllde i en blankett? Jag minns faktiskt inte, men jag tog och tar liksom för givet att den infon hör till registreringen och basinfon på hunddata.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 740
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 959
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 723
Senast: Bexzor
·
Hundavel & Ras Önskar lite hjälp av er som är kunniga i det här med papper osv vid köp av valp. Jag är lite osäker om min vän håller på att bli lurad...
Svar
18
· Visningar
3 689
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp