Köpa häst från Irland

Sv: Köpa häst från Irland

Han är gaalet läcker! Avunsjuk... :angel:

Kommer han bli vitare och vitare med åren, eller kommer han behålla sin färg? :)
 
Sv: Köpa häst från Irland

Jättefin!! Grattis!! Och vad kul att du är sååå nöjd :banana:
 
Sv: Köpa häst från Irland

Jag vet inte om kommer blekas. Vet inte vilket färg han hade som föl, senaste året har han inte blivit ljusare. Men det är möjligt att han blir helt vit när han blir äldre, en Milton ;)

Tack till er andra, jag är så glad över min lilla häst :)
 
Sv: Köpa häst från Irland

Vilken stadig bit :D
Hoppas Kakis ska runda till sig en hel del han med.

Jag tror oxå han blir vitare, ska bli spännande att se hur lång tid det tar. En bekant har en skimmelskäck som är åtta nu och lika mörk som Kakan än.
 
Sv: Köpa häst från Irland

Han är mysig, på alla sätt. Väldigt välhnaterad och helt fantastisk mentalt. Första gången själv inne var han lite orolig, idag var han helcool. SVarade inte ens när kompisen gnäggade i hagen, han stod och sov när jag borstade.
Han är robust men samtidigt känslig och vaken, en perfekt häst i mina ögon!
Stammen vet jag inte, han är 160cm. Kan skicka pm vart han kommer ifrån om du vill.

Trött Kaka efter dagens ridning
 
Sv: Köpa häst från Irland

Jag vet inte om kommer blekas. Vet inte vilket färg han hade som föl, senaste året har han inte blivit ljusare. Men det är möjligt att han blir helt vit när han blir äldre, en Milton ;)

Tack till er andra, jag är så glad över min lilla häst :)

Han är ju uppenbart skimmel så han kommer bli vit med tiden. Men skimmlar tar ju olika lång tid på sig att bli vita han är ju dessutom rel ung så inget konstigt att han har en del färg kvar.
 
Sv: Köpa häst från Irland

Han är ju uppenbart skimmel så han kommer bli vit med tiden. Men skimmlar tar ju olika lång tid på sig att bli vita han är ju dessutom rel ung så inget konstigt att han har en del färg kvar.

Det där är ju inte alls sant. Konstantskimmel finns ju?

Gud så söt häst Bison :love:
 
Sv: Köpa häst från Irland

En konstantskimmel ser inte alls ut så, den är mörk i huvudet och på benen och ljusare på kroppen!
 
Sv: Köpa häst från Irland

Säg inte så... :D

Jag hoppas att min mörkgrå aldrig ska bli ljus.. han har visserligen svarta ben men börjar bli oroväckande ljus i ansiktet.

Bison: Han är ljuvlig.. roligt att se att du är så glad!!
 
Sv: Köpa häst från Irland

Åh nej, hoppas min är tillräckligt mörk om benen då! Han är mest vit i man o svans. Buden ligger på att han blir helvit över typ en fällning vid 10-12 års ålder. Jag hoppas det inte stämmer!
 
Sv: Köpa häst från Irland

Fast mörka om benen är alla vanliga avblekbara skimlar också, såvida de inte har tecken där vill säga, så det har ni inte mycket för! ;)
Har huvudet börjat bli vitt kommer hela hästen bli vit. Det är bara en tidsfråga!
 
Sv: Köpa häst från Irland

Men hans far (konstant) har blivit mer o mer vit med åren, väldigt vit i pannan senaste bilden jag såg. Men han kommer aldrig bli vit?

Min blir vitare i vitare men väldigt långsamt. Mor och alla helsyskon blev vita på något år i princip.

Eh, det hörs inte hur mycket jag försöker få det till att han inte ska bli helvit va :angel:
 
Sv: Köpa häst från Irland

Har han vitt i man och svans ligger du nog risigt till för just det har inte konstantskimlar utan det är säkraste tecknet på att de är vanliga skimlar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 109
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
999
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp