Köpa häst från Irland

Sv: Köpa häst från Irland

Tack!

Theas ja, det undrar jag med. Finns massa finingar på Irland.
Jag betalar 570£ för transporten
 
Sv: Köpa häst från Irland

Läcker färg!

Lycka till med honom.
Jag gjorde som du. Trivdes inte heller med den häst jag hade, så den åkte ut och nu har jag hittar min underbara röda lilla krutdam som jag bara älskar!
 
Sv: Köpa häst från Irland

Imorgon ska vi hämta honom.
Resan från Irland har gått bra. Fy tusan vad nervös och spänd jag är! Kommer inte kunna sova en blund
 
Sv: Köpa häst från Irland

Tänk på att han kan vara lite smal bara. Många hästar som inte är så resvana tappar massor med vikt på resan. Det är ingen fara utan de går upp det jättesnabbt igen. Men i med elektrolyter på en gång och låt honom äta massor de första dagarna!
 
Sv: Köpa häst från Irland

åh det gick så bra!
Vi körde de dryga 40 milen till Malmö igår, lastade och körde hem. Han har åkt vanlig transport en gång tidigare, klev bara rakt in utan minsta tvkan och stod som ett ljus hela vägen hem.
Framme vid stallet klev han in i boxen, kissade och började äta hö.
Han har druckit bra under natten, bajsat några högar och kissat en gång till. Helt bra i magen :)
Idag fick han gå ut i hagen med kompis, gick hur bra som helst.


 
Sv: Köpa häst från Irland

Åh grattis, sö söt han är ! Ska bli kul att läsa om er sedan. Hur gammal är han?
 
Sv: Köpa häst från Irland

Tack till alla tre. Han är en raring, så snäll.
Han är född 2008, inte riden så länge.
 
Sv: Köpa häst från Irland

det känns bra att erkänna, att inte behöva låtsas mer. Jag trodde faktiskt att jag inte ville hålla på med hästar mer men jag saknar det något enormt. Inte tränandet men pysslandet, kunna rida ut barbacka, åka till terrängbanan och rida ett varv för att det är kul.
Nu ska jag göra allt i min takt och jag ska göra det jag tycker är roligt. Jag ska verkligen försöka sluta bry mig om vad andra säger och tycker. Det är mitt liv och mitt intresse!

Så bra skrivit! :bow: Kunna göra det man tycker är kul och strunt i vad andra tycker man ska göra med sin häst. Har själv en stor hopptalang hemma som troligtvis ändå får vara min hobbyhäst att bara ha att njuta av inte pressas in i någon form man själv inte vill vara i. Och dessutom tror jag det även passar min häst bäst!
 
Sv: Köpa häst från Irland

Idag har jag prövat att rida lite, han är perfekt, helt perfekt. Jag är tokkär i min fina kille :)
Skrittade kanske 15 minuter och travade ett varv, kravlöst och enkelt såhär i början :)



 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 109
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
999
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp