Köpa amningsbehå...

Cita

Trådstartare
Har idag exakt en månad kvar till BF. Men har inte köpt amningsbehå än.
Hur vet man vilken storlek man ska köpa, jag menar hur mycket större brukar brösten bli när mjölken kommer?
Har under grav fått lite större, men kan fortfarande använda samma behåar som innan. Tror ni jag kommer öka mycket i boobsen :D Har normalt sett A-kupa.
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Tredje dagen svullnade min bröst upp rejält när mjölken började rinna till ordenligt, men hade fortfarande samma storlek. Har haft E-kupa större delen av graviditeten och det har jag i amnings-BH också.
Hittade en som var jätte mjuk och som lämnade plats för brösten att svullna upp lite i. :)
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Men är det "annorlunda" storlekar på amningsbehåar, provade för några veckor sedan en som det var B-kupa på (var för liten :eek:), men annars har jag A-kupa sitter med en A-kupa på mig nu :D Ska jag satsa på en C-kupa och hoppas att den passar sen?
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Jag foljer denna traden med spanning :D

Jag var 70B innan jag blev gravid, nu i v.35 ar jag 75E :eek:
Har fragat i flera affarer bade i England och Sverige och svaret ar entydigt: kop en amningsbeha i samma bandstorlek som innan du blev gravid, men tva kupstorlekar storre an vad du ar 2-3 veckor innan bf.

Stammer det pa ett ungefar, ni som fatt barn :confused:
 
Sv: Köpa amningsbehå...

De som de har på apoteket ska vara bra just innan brösten har justerat sej. Jag har bara köpt en riktig amningsbehå, en storlek större (i kupan) än vad jag har nu men den sitter ganska löst. Sen har jag ett par gamla urtvättade sportbehåar som borde klara av ett par Dolly-tuttar tills man kan ta sej ut i en affär.

Typ en sån här tror jag det är de menar http://www.apoteket.se/apoteket/jsp...rodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

de är ju billiga också.
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Jag gick till en bra underklädesaffär och betalade lite mer för bra service. Var så less på att gå till tex Lindex och fråga efter amningsBH:s och de bara pekade åt rätt håll och sen inte var särskilt hjälpsamma eller kunniga när man frågade vidare.
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Har fragat i flera affarer bade i England och Sverige och svaret ar entydigt: kop en amningsbeha i samma bandstorlek som innan du blev gravid, men tva kupstorlekar storre an vad du ar 2-3 veckor innan bf.

Stammer det pa ett ungefar, ni som fatt barn :confused:
Ja det tycker jag låter rimligt! Första gången köpte jag amningsbehå när jag var gravid och de blev ju för stora runt om och alldeles för små i kupan (fast jag tyckte jag tog i med marginal) när jag väl ammade.

Innan jag fick barn hade jag 75 C. Som gravid hade jag väl 80 D. När jag ammar drar jag 75 E-F.
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Ehum*harkel*
Man åker till BB & klämmer ut ungen (el. hur nu det lilla livet väljer att komma ut).
Efter någon dag el. två så märker du hur stora framtyngderna blir & ringer du till din karl & talar om att du, du måste åka till "valfri butik" och köpa en amnings-BH, jag har visst inte hunnit med det ännu :angel:

Det är i allafall hur jag fick lösa situationen.
Sköterskan som var inne på mitt rum just då blev väldigt imponerad ( & förvånad) av att min karl var så snäll att han åkte & köpte mig en BH :):love:
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Vänta tills nån vecka efter förlossningen! Det är mitt råd:)
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Jag foljer denna traden med spanning :D

Jag var 70B innan jag blev gravid, nu i v.35 ar jag 75E :eek:
Har fragat i flera affarer bade i England och Sverige och svaret ar entydigt: kop en amningsbeha i samma bandstorlek som innan du blev gravid, men tva kupstorlekar storre an vad du ar 2-3 veckor innan bf.

Stammer det pa ett ungefar, ni som fatt barn :confused:
Det är säkert individuellt. Jag hade 70 B innan graviditeten, sedan 75 C när jag var gravid och 80 D när jag ammade. (Nu såhär ett par år efter graviditeten rullar jag ihop dem i en A-kupa ;))
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Jag hade A-kupa innan jag blev gravid.

I v. 20 hade jag C-kupa.
Efter v. 30 passade inte mina bhar med C-kupa så jag köpte amningstopp i stl. M.

När mjölken rann till 3e dagen passade inte min amningstopp jag köpte i stl L! Lagom storlek hade vart typ två ICA kassar då hade de kanske fått plats. (Kändes så i alla fall)

Nu har jag mina amningstoppar i stl M. och L.
Tar på mig amningsbh om jag ska ut bland folk då det är lättare och smidigare att amma då.

Avskyr å ha amningsbh, jag får ont i tuttarna då å de verkar inte alls trivas av att ligga i en bh.
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Men då kommer nästa fråga, min kompis fick såpass mycket mjölk att såfort hon tog av sig behån spruta de som fontäner :rofl: Se det själv framför er hur hon skulle sprutlackerat hela provhytten om hon köpt efter förlossningen :rofl::rofl::rofl:
Köper nog en som är lite för stor nu så får jag köpa fler sen :idea:
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Jag hade B-kupa innan jag blev gravid. När jag vart gravid fick jag C-kupa. Nu när jag ammar har jag en D-kupa. jag köpte amnings b-h men jag använder mest en sport b-h som jag tycker är bekväm. Jag måste ha den dygnet runt för att inte läcka och amnings b-h snurrade bara iväg och var obekväm. Sen är min lilla dotter väldigt slarvig med maten och det rinner mjölk överallt känns det som när man ammar så när jag hade amnings b-h så fångade den upp massa spill och sen gick man omkring med en blöt b-h, inte så skönt. Sport b-h drar jag bara upp så håller den sig torr.
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Måste bara säg att Lindex har jätte snygga amningslinnen om man inte har så stora bröst. Jag ville jätte gärna ha ett sådant, men var heltkört för mig. De går dessutom långt ner o täcker magen.
 
Sv: Köpa amningsbehå...

Jag hade B innan jag vart gravid, C under graviditeten och D när jag ammade de 3 första månaderna sen hade jag C igen tills jag slutade amma när hon var 7 mån.
Nu är de tillbaka på B igen.

Men är på g mot C igen då jag är gravid...igen...;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 172
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 043
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp