Ko-Cao-Line läder fett

För att få en bra grund, är fett det mest lämpliga att välja. Många sadelmakare brukar ge detta tips.

Fetta in sadeln lite lagom första dagen, dag 2 fetta in ordentligt och låt sadeln vara i ett par dagar. Torka därefter bort överskottet av fett, därefter lägger man på ett lager med såpa. Sadeln får då en stadig grund av fett, samt ett skyddande lager som är lätt att hålla rent med en lätt fuktad svamp/trasa.

Köp i stället något fett som är lanolinbaserat (fett från fårull) CO-Cho-Line är troligen petroleumbaserat

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
774
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 595
Senast: Blyger
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 846
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har sökt men bara hittat väldigt gamla trådar så jag startar en ny och hoppas på lite kloka tips och förslag :) Efter att ha hållit på...
Svar
13
· Visningar
2 192
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?