Ska kolla om nån kollega kan klämma på lunchen. Triggerboll körde jag med igår, funkade för stunden åtminstone...
 
Exakt så känns det! Det är thaimassage jag bokat in, tänker att det löser det mesta...
Var det sjukgymnast du gick till?
Jag som går en del på massage, allt från svenska massage till thaimassage och annan massage (hot stone etc.), skulle rekommendera svensk massage framför thaimassage i ditt fall. Thaimassage kan ibland vara ganska speciell och svenska massage tycker jag fokuserar på att lösa upp knutor. Rekommenderar som sagt även kiropraktor, sjukgymnast eller liknande. Jag har gått till kiropraktor och fått både massage och mer typisk "kiropraktorbehandling" (alltså av samma person).
 
Det började först av smärtan, men bröt ut helt när han slutade, haha.
Det ilade liksom rakt upp i huvudet... O_o
Du kan känna dig hängig imorgon som följd av behandlingen så att du vet. Jag kan känna mig lite som om jag håller på bli förkyld efter en ordentlig massage eller annan behandling av kiropraktor/naprapat. Brukar gå över på 1-2 dagar. Är såklart ofarligt.
 
Du kan känna dig hängig imorgon som följd av behandlingen så att du vet. Jag kan känna mig lite som om jag håller på bli förkyld efter en ordentlig massage eller annan behandling av kiropraktor/naprapat. Brukar gå över på 1-2 dagar. Är såklart ofarligt.

Tack, bra att veta :) tog en promenad nu på kvällen också.
Tänker att det är mycket slaggprodukter som kommer ut?
 
Har haft ont i höger axel lite till och från nu. Men nu är det hemskt! Testade ligga på spikmattan igår kväll, ingen skillnad.

Det gör ont kring revbenen också när jag tar djupa andetag.
Kan en knuta göra så att det gör ont även där?? Tror problemet kan ligga kring skulderbladet kanske, är där jag brukar ha mest.

Har iallafall kontaktat en massör, vill ju kunna sucka och gäspa utan att det gör ont :(

Jag har gamla ridskador i axlarna. Rotatorkuff i vänster och landat på höger skulderblad efter galoppbockning. Det tillsammans med jobb har gett knutar i golfbollsstorlek i muskulaturen.

Speciellt högersidan är svår då jag får som om någon tar en nypa i muskulaturen under skulderbladet och därefter vrider runt. Den kommer jag inte åt själv.
Jag har haft naprapatkontakt, thaimassör, vanlig massör. Oftast känner jag knutorna själv och kan delvis trycka bort dem, men ibland tar det stopp. Nu det sista kontaktade jag fysioterapeut som gjorde ett träningsprogram åt mig samt massage i det akuta skedet.
Gör jag programmet regelbundet är det helt ok
 
Tack, bra att veta :) tog en promenad nu på kvällen också.
Tänker att det är mycket slaggprodukter som kommer ut?
Både slaggprodukter men sen aktiveras också kroppens immunförsvar när man masseras, alltså på de ställen man blir masseras på och då särskilt vid knutor. Det är anledningen varför man inte ska gå på massage eller liknande behandling om man tex är förkyld då behandlingen byter immunförsvarets fokus. :)
 
Naprapat ingår inte i friskvårdsbidraget, det är ju helt vansinnigt.

Det är för att det inte räknas som friskvårdande utan som behandling inom hälso- och sjukvård. Dvs när något redan är ur lag. Däremot kan det godkännas om det specificeras att det är massage och inte behandling. Så det är viktigt att kvittot blir rätt.
 
Jag jobbar statligt och hos oss ingår naprapat i friskvårdsbidraget. Jag har fått det godkänt flera gånger. Men jag vet att hon skriver någonting speciellt på kvittot.
Det är för att det inte räknas som friskvårdande utan som behandling inom hälso- och sjukvård. Dvs när något redan är ur lag. Däremot kan det godkännas om det specificeras att det är massage och inte behandling. Så det är viktigt att kvittot blir rätt.

Ah, tack! Jag fick bara kvittot skickat via mail. Ska be han skriva två fysiska kvitton nästa gång! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 788
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 311
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 341
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 080
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp