Sv: Knott?

Ok kanske jag som är sen :S men ibland är det minus på nätterna å då överlever dom väl inte?
Jag bor i Småland

Jag brukar säga en dygnsmedeltemperatur på 5 grader några dagar så åker täcket på , eller om man SETT knotten.

Täcket ligger fortfarande nerpackat men nu har det varit plusgrader på natten några dagar så snart åker det på! Blåser däremot storm här varje dag nu så det går nog bra ett tag till hoppas jag!

För ungefär en vecka sen satte jag på täcke på min foderhäst.
Det känns lika bra att vara ute för tidigt (om det nu ens är för tidigt...) än för sent :)

Täcken på nykomlingarna och gamla eksemhästen åkte på förra veckan. Har sett både knott och mygg.

Shit, men jag tog faktiskt fram täckena igår och hängde upp ett på boxdörren så jag kom en bit på väg i alla fall:) I natt ska det vara minusgrader så jag väntar nån dag

Japp det åkte på i förrgår men håller koll på vädret så han behöver inte ha täcke om det regnar ..

Nyss varit ute och tagit på Laukur täcket. Såg att han stod och vifta med svansen och verka lite irriterad så jag våga inte hålla på det längre nu. Bor i västra Värmland

Min nyimporterade fick på sig sitt idag, han bor i Valbo (Gävleborg) Må hända att jag är aningens tidig, med hellre för tidigt än för sent, vill verkligen INTE att han ska utveckla nå eksem!

Jag tycker det är bra att ni som inte haft hästen så länge eller nyss importerat och inte känner hästen och vet hur den är sätter på täcket redan nu. Min har varit 17 år i Sverige och 15 år hos mig så jag väntar nån dag. Hoppas vi alla slipper eländet. Men jag sprutade i alla fall på lite US på min.

Skälet till att jag gjorde det var egentligen mest att jag åkte till island i onsdags och ville att nya hästarna skulle vara vana med täcke innan jag åkte. Så det är enklare för tjejen som tar hand om dem när jag är borta.
Men vädret har minst sagt varit lite klurigt att läsa av den senaste tiden.

Skälet till att jag gjorde det var egentligen mest att jag åkte till island i onsdags och ville att nya hästarna skulle vara vana med täcke innan jag åkte. Så det är enklare för tjejen som tar hand om dem när jag är borta.
Men vädret har minst sagt varit lite klurigt att läsa av den senaste tiden.

Ja minusgrader i natt lovar dom

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Sryoqwe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En svensk forskargrupp ska försöka ta reda på hur allergier hos hästar fungerar, och hur det kan botas. Med en budget på tre miljoner...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama