Knott problem!

C

cumilur

Knott problem!!! Finns de nån som har en bra huskur som funkar mot dom små otäckingarna? Har en liten arab som är super känslig mot både knott och kemiska bekämpnings medel. Att ha honom på stall är inte heller ett bra alternativ eftesom han även är damm känslig... Som att välja mellan pest eller kolera :cry: Vore jätte tacksam för lite tips :bow:

Sv: Knott problem!

ta äppelcidervinäger och stoppa i 3-4 vitlöksklyftor i låt stå ett litet tag, späd det med vatten typ hälften/hälften. Billigt och funkar oftast på knott (dock ej på bromsar eller blinningar) Värt ett försök kanske??

Sv: Knott problem!

Ingen huskur, men Switch biter bra på de små illbattingarna.
Var tvungen att hälla på hästarna det nu i dagarna, knotten har visst vaknat till liv igen nu när bromsarna är väck :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 634
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 958
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Behöver tips och råd från andra med erfarenhet av vävande hästar i stallet! Har ett känsligt swb-sto helt utan olater som nyligen fått...
Svar
18
· Visningar
2 273
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 422
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama