Knorrevången inför rätta

Sv: Knorrevången inför rätta

Det var inte en dag för sent. Var de inte de som tog sig an hästar som de skulle ha till sällskap o som skulle få det så bra?
Isåfall höll min kompis häst på att åka dit, men den klarade sig.
Bara nu de får rejält med straff. ;)

Jag fattar inte, hur kan det vara djurplågeri att slakta en häst som inte har pass? Olagligt, ja, men plågeri?

det är inte passfrågan som djurplågeri-misstanken handlar om så klart...

Om jag inte minns alldeles galet så var det så här:
En häst hade lämnats/hämtats för att slaktas på Knorrevången. Istället för att slaktas direkt släpptes den på bete (för att äta upp sig, troligen), men påträffades i hagen i mycket dåligt skick en tid senare.

Var det inte så att de höll djur i undermåliga stallar i väntan på slakt? För låg takhöjd och sådant.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 516
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 178
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
981
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka