knoppar...

TheHunted

Trådstartare
Ursäkta för okunskapen, (Är hoppryttare:o haha)
Måste man ha knoppar på dressyr tävling?
Visst är det finast med det så om jag ska tävla så ska jag försöka få min ponnys bångstyriga man till rätta, men det var bara en fundering...

Sv: knoppar...

Beror på vad du tävlar...regionallt tror jag det är knoppkrav.. Men tänk också på att domarna kan tycka att det ser "ovårdat" ut utan knoppar. Jag vet själv vilket h*****e det är att knoppa ponnyman.. Men om det kan dra ner poängen, slavar jag hellre en timme extra istallet än får sämre poäng...

Jag som var överygad om att det var ett tvång... hehe, men ok då.

I TR II mom 220 står "Flätning av man och svans och mönsterrykt på bakdelen är tillåten"
Marija

*knapplån*
Om hästen har lång man så kan man ju göra en inbakad fläta (ardennerfläta). Flätar man bara hårt och jämnt blir det lika prydligt som att knoppa.
Annars är det väl bara att rycka manen tills den går att knoppa!

Nirak

Nej,du behöver inte ha knoppar..
Men det är ju såklart att du ska ha knoppar;):p

Är det inte så att dommaren måste se halsen, och att man därför måste ha knoppar/stubb/ponnyfläta/fisknät? Hade för mig det men kanske har fel:P

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 415
Senast: Strandad
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 464
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2