Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ursäkta för okunskapen, (Är hoppryttare haha)
Måste man ha knoppar på dressyr tävling?
Visst är det finast med det så om jag ska tävla så ska jag försöka få min ponnys bångstyriga man till rätta, men det var bara en fundering...
Beror på vad du tävlar...regionallt tror jag det är knoppkrav.. Men tänk också på att domarna kan tycka att det ser "ovårdat" ut utan knoppar. Jag vet själv vilket h*****e det är att knoppa ponnyman.. Men om det kan dra ner poängen, slavar jag hellre en timme extra istallet än får sämre poäng...
*knapplån*
Om hästen har lång man så kan man ju göra en inbakad fläta (ardennerfläta). Flätar man bara hårt och jämnt blir det lika prydligt som att knoppa.
Annars är det väl bara att rycka manen tills den går att knoppa!
Hundavel & Ras Kanske en dum fråga, men har du testat att skriva till de som håller i kurserna och sagt just detta samt förklarat varför?
Troligen får...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.