Knöl vid käftgropen

Teresa00

Trådstartare
Hej!
Upptäckte häromdagen att min häst fått en liten knöl vid käftgropen, liksom mellan ganasherna. Det är ingen stor knöl, mer som en utåtbuktning med en sårskorpa. När jag först upptäckte den så var den lite fuktig, men jag tror inte det blödde utan såg mer ut som var. Lyfter man upp hans huvud så syns ingenting. Någon som har en aning om vad det kan vara? Han är inte öm på såret. Skulle det kunna vara från ett bett av en broms?

Sv: Knöl vid käftgropen

Ja det tror jag, min häst får såna ibland och dom försvinner av sig själva. Tvätta med tvål o vatten om det geggar sig.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 776
Senast: Ceta
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 465
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Skottlossning på skola
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur