"knöl" precis under hasen.

Evergreen

Trådstartare
\"knöl\" precis under hasen.

för några veckor sen upptäckte jag en konstig "knöl" eller knuta precis under pållans högra bakhas, på insidan.

Det är inte mjuk, men inte heller stenhård (som den skulle varit om det var ett ben)
Om man trycker lite hårdare på den känns det nästan som "brosk", och den går att "flytta" lite på.
Pållan säger inget när jag trycker på den, så den ömmar inte eller så.

När jag var hos veterinären sist sa hon att pållan hade ett överben på ena hasen, men dom är väl hårda? :confused:

Vad tror ni?

Re: \"knöl\" precis under hasen.

Hör emd en annan veterinär så att det inte är nåt allvarligt!

Re: \"knöl\" precis under hasen.

Nej men den är väl hård och fast och sitter på leden. Min pålles går inte att flytta på.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej buke! Först och främst, innan någon hinner bli upprörd; vi har självklart haft ut veterinär redan! En av mina hästar, en 18-årig...
Svar
3
· Visningar
1 762
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat