Knöl på svansen?

A

Annielee

Är det nån som vet vad detta kan vara?

Var till veterinären och fick antibiotika men den har inte försvunnit.

15016649.jpg

15016647.jpg

15016648.jpg

15016649.jpg

Sv: Knöl på svansen?

Det kan vara doftkörteln som sitter på svansen som är inflammerad? Men det beror ju på var knölen/svullnaden sitter. Doftkörteln sitter typ ett par dm från svansroten på ovansidan av svansen.

Jaa, det är min teori också. Men vad gör man åt det? :)

Senast ändrad av en moderator:

Typ inget! Jaa, hmmm, jaa det verkar vara ett sår där. Nää? Skojjar du? Det ser väl jag med, men vad beror det på? Hmm, jaa... han får antibiotika i 10 dar!

om det inte har hänt ngt efter den 10 dagars kuren tycker jag du ska söka dig till en annan veterinär...
Mina svärföräldrars hund fick en liknande knöl fast på ryggen och en vet sa att det kunde vara taljksköteln som har inflamerats och att det inte var av större fara så länge den inte växte. Dom åkte till en annan vet och fick konstaterat att det var en tumör, nu är han opererad med ett stort sår...:crazy:
Kolla upp det med en annan vet.
Hoppas det går bättre för er ;)

Det ser ut att sitta lite för långt från svansroten för att vara talgkörtlarna. Men det vore ju lätt att ta ett prov på det för att se om det är tumör eller infektion. Känns lite märkligt att ge antibiotika utan att veta vad det är...

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 270
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 496
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka