Knee boots

sasucatu

Trådstartare
Har tittat igenom alla länkar som finns här på buke, o bara ett företag sålde dem. O i bara en storlek som jag inte ens vet om dn passar. Dom sa att dom säljer mest till qh o paint o de är ju olika stora... Min häst har ju så smala ben!

Så, ni som har knee boots, hur har ni hittat dom? Storlek?

Sv: Knee boots

Om du behöver dom för att hästen slår sig på insidan av knäet kan jag varmt rekommendera hederliga gamla knäkappor som var och varannan travhäst går med.
Finns en hel uppsjö av storlekar och modeller, sitter bra och är mkt smidigare än dom knee-boots jag sett på westernsidan.

Annars brukar ju många ta vanliga bell boots (typ Professionals choise) och sätta "upp och ner" ovanför dom vanliga benskydden.

Bellbootsen är för korta :crazy: Eller det kanske är benskydden som är det, dom vilar ju som på benskydden så dom räcker inte upp riktigt. Var hittar jag travskydden?:)

Har du nära till någon travbana?? Brukar finnas nån liten shop på dessa, (på stallbacken.)
Annars postorder, tror Bö**es har en del travgrejor.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 881
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Hiss eller diss - del 6