Knäpper i ryggen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 462
S

snuttis_linsan

Jag märkte för ett tag sen att det knäpper i min hästs rygg ! Det låter som det kommer från korset. Vad kan detta bero på?
Är det läge att anlita en eqiterapeut? :crazy:

Sv: Knäpper i ryggen

Hej !

Min nordis knäpper så i höften & kiropraktorn säger att det kan låta så när en sena snäpper över leden.

Han har i princip alltid låtit så, (lite till & från).

Inget han har ont av (säger hon som har behandlat honom).

mvh Malin

Har hört detta på ett par hästar jag med.

Jag skulle absolut antita någon ryggkunnig som kunde ge mig mer svar och kansk också åtgärda problemet om det är ngt som kan vara skadligt. Det kan bero på olika saker.

Enl mig ska man ta ut en ryggveterinär, kiropraktor, eller liknande, minst vartannat år till en frisk häst. Minst 1 gång om året om man har en häst som har eller har haft problem senaste tiden.

Hästen förtjänar den vården av oss och behöver den faktiskt oftast också. Människor också, men vi kan välja själva och känna efter själva. Det kan inte en häst.

Okej :bow: man kanske kan ringa till någon kiropraktor/veterinär innan och höra vad dom tror ..

På Atg kliniken jag var på sa de att det var inget faligt. Många hästar har knäppningar.
Men jag har haft ute både massör o equiteraphut iallafall.Det har dock inte blivit bättre.
Värst tycker jag att det låter när man går i nerförsbackar.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 344
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 923
Senast: Noxos
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 397
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat... 2
Svar
20
· Visningar
2 097
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka