Knappar till kavajer!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Linn_89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 622
L

Linn_89

Jag har hamnat i en något oförberedd situation! Ska tävla om drygt en vecka och igår (red uppvisn.) lossnade den översta knappen på kavajen! Jag kan inte hitta den så vad ska jag göra? :cry:

Vars kan man få tag på extraknappar? Köpte kavajen begagnad så det följde inte med några, fanns heller inga fastsydda på insidan.

Kavajen är av märket Pikeur, med silverknappar. På knappen är det en häst med ryttare. Kan någon hjälpa mig?!!! :confused: Kavajen och knapparna ser ut som på bilden:

Pikeur_Ascona.jpg

Sv: Knappar till kavajer!?

Gå till en ridsportbutik som säljer pikeur och fråga om de kan ta in sådana knappar eller om de till och med har några extra!

Hoppas att det ordnar sig!

Tack för tipset ska ringa till ridsportsbutikerna! :bow:

Eller så sprättar du bort alla knapparna, köper nya på närmaste sybehörsaffär och syr dit. Alt skriver/ringer till tillverkaren av kavajen och ber att få köpa några knappar.

Om det vill sig väl kan det vara så att syaffären t o m har knapp som liknar de på kavajen och då räcker det ju med att sy i den saknade. Förmodligen en betydligt enklare och snabbare lösning än att försöka beställa från tillverkaren.

Allting har löst sig!! Det visade sig att jag hade två reservknappar i ena "fickan"! :angel: ojj! :D

Hade iaf redan fått tag i en av de lokala butikerna, och de kunde utan problem fixa hem några extra. De skulle skicka utan någon som helst kostnad från leverantören!

Eftersom att det bara fanns en stor (till framknapparna/ryggen) och en liten (till ärmarna) så tar jag gärna emot en extra, så har jag ju fortfarande en reservknapp ifall något skulle hända!

Tack så jättemycket ändå!!
:D :bow:

Liknande trådar

O
  • Låst
Övr. Barn För några månader sedan fick anhöriga till oss ett sent missfall (v. 16 tror jag) fostret hade varit dött i några veckor innan det... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 291
Senast: Björk
·
Hästvård I måndags, förra veckan, red jag ett vanligt träningspass för min tränare. Jag värmde upp hästen i alla tre gångarter och märkte inte...
Svar
6
· Visningar
2 238
Senast: peperoni2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31